خوزستان/

سقف پرداختی تسهیلات بانكی برای كشت گندم در خوزستان افزایش یافت

مدیر شعب بانك كشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری سقف پرداخت تسهیلات بانكی به منظور حمایت از كشاورزان گندم كار خوزستان آبی افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،'سیدحجت الله اژدر' افزود: امسال به ازای كشت هرهكتار گندم آبی در استان شش میلیون و 500 تا هفت میلیون و 500هزار ریال تسهیلات بانكی از سوی شعب بانك كشاورزی سراسر استان با كارمزد 14درصد پرداخت می شود.

به گفته وی پارسال سقف پرداخت تسهیلات بانكی برای كشت هر هكتار گندم آبی پنج میلیون ریال بود.

مدیر شعب بانك كشاورزی استان خوزستان افزود: افزایش سقف تسهیلات بانكی به كشاورزان گندم كار خوزستان در راستای حمایت دولت از تولید محصول استراتژیك گندم در استان به عنوان قطب اصلی تولید گندم كشور صورت می گیرد.

وی با بیان اینكه اعتبارات تسهیلات كشت پاییزه گندم خوزستان ابلاغ شده و درحال توزیع در شعب بانك كشاورزی در سراسر استان است افزود: اعتبارات كشت گندم پاییزه به میزان یك هزار و 154میلیارد ریال به بانك كشاورزی استان ابلاغ شده است كه از این حیث استان خوزستان بیشترین سهم تسهیلات بانكی را در سراسر كشور به خود اختصاص داده است.

اژدر ابراز امیدواری كرد با افزایش سقف تسهیلات بانكی به كشاورزان گندم كار استان شاهد افزایش سطح زیركشت گندم و به تبع آن افزایش میزان تولید گندم در سال زراعی جاری باشیم.

مدیرشعب بانك كشاورزی استان خوزستان در ادامه افزود: همچنین بانك كشاورزی استان در سال زراعی جاری برای حمایت از كشاورزان جوكار خوزستان 110میلیارد ریال تسهیلات بانكی با سود 14درصد به كشاورزان استان پرداخت خواهد كرد.

وی گفت: توزیع این تسهیلات بین كشاورزان استان نیز در شعب سراسر استان در حال انجام است.

اژدر همچنین از ابلاغ و آغاز توزیع تسهیلات بانكی در شعب بانك كشاورزی برای خرید كود شیمیایی برای كشت پاییزه استان خوزستان به میزان 33میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: بازپرداخت تسهیلات اعطایی به كشاورزان خوزستانی پس از پایان فصل برداشت محصولات صورت می گیرد.

استان خوزستان در سال گذشته زراعی با تولید یك میلیون و 600هزار تن گندم مرغوب ، مقام اول را از حیث میزان تولید این محصول در كشور كسب كرد.

بنا به اعلام سازمان جهاد كشاورزی خوزستان در سال زراعی جاری 450هزار هكتار گندم آبی و 250هزار هكتار گندم دیم زیر كشت می رود.

هم اكنون كشاورزان استان خوزستان در حال آماده سازی اراضی خود برای كشت محصول گندم هستند.

سالانه حدود 2/13 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی معادل 15درصد كل كشور از سطح 2/1 میلیون هكتار اراضی خوزستان تولید می شود./س
برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.