برای اولین بار در دانشگاه های ایران؛

راه اندازي شبکه اینترانت در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران

شبکه داخل خوابگاهی با عنوان شبکه اینترانت فردا برای اولین بار در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی مي شود.

دکتر سید ابوالفضل ذاکریان مدیر فوق برنامه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه دانشجویان زیادی برای انجام کارهای تحقیقاتی و مصارف دیگر با کامپیوتر کار می کنند از این رو یک شبکه داخل خوابگاهی تحت عنوان شبکه اینترانت فردا راه اندازی مي شود.

 وی بیان کرد:  در این شبکه داخلی  بالغ بر 70 فیلم تولید داخل و فیلم های خارجی دوبله شده مورد تایید و همچنین فیلم هاي روز اکران سینما به محض برداشته شدن از اکران قابل دسترسي برای دانشجویان می باشد.


 وی افزود: این شبکه فقط در خوابگاه ها قابل استفاده است و از بیرون خوابگاه امکان دسترسی  به آن وجود ندارد.
وی با اشاره به حدود یک سال است از راه اندازی این شبکه می گذرد گفت:  دسترسی به شبکه های مختلف تلویزیون و رادیو از مزایای دیگر این شبکه است.
ذاکریان عنوان کرد: در این شبکه یک کتابخانه صوتی وجود دارد که دانشجویان می توانند از طریق آن کتاب های شعر و داستانی و انواع مختلف کتاب های حتی در موقع استراحت گوش کنند.
 وی اظهار داشت: در این شبکه بخش نوا طراحی شده است که آوای موسیقی های مختلف همچنین قرائت شیوه های مختلف قرآن از طریق آن در اختیار دانشجویان قرار دارد.


 وی ادامه داد: در این شبکه یک کتابخانه معمولی نیز وجود دارد که عمدتا بر روی کتاب های درسی متمرکز شده که به صورت   متنی دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.
 مدیر فوق برنامه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:  سیستم آموزش های کامپیوتری که امکان استفاده مولتی مدیا از آن وجود داشته باشد و اموزش کامپیوتر در حد معمول نیز از طریق این شبکه امکان پذیر است.


 وی یاد آور شد:  در خصوص بحث داخل خوابگاه نیز تالار گفتگوی کوچک و رد و بدل کردن جزوه از امکانات دیگر این شبکه است.
 وی ادامه داد: ارائه آموزش های آنلاین و استفاده از سخنرانی استادان در زمان مشخص از داخل خوابگاه از کاربرد های دیگر این شبکه است.


 وی اذعان داشت:  دانشجویان  بدون کاهش سرعت و با سرعت بالا می توانند از این شبکه استفاده لازم را ببرند.
و در پایان با اشاره به این که این طرح در داخل ایران نمونه دیگری ندارد خاطر نشان کرد:  راه اندازی این شبکه امکانات خوبی برای دانشجویان است و تاکنون حدود 60  درصد از دانشجویان از این شبکه استقبال کرده اند./ع2

برچسب ها: اینترانت ، دانشگاه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار