عضو شورای نظام پزشکی:

وارد کنندگان و تولیدکنندگان مواد دندانی در حق دندانپزشکی اجحاف می کنند

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی به گونه ای شده که واردکنندگان و تولیدکنندگان مواد دندانی در حق دندانپزشکان اجحاف کرده و از نظر مالی حرمت آنها را هم نگه نمی دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر یزدانی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در چهارمین همایش دندانپزشکان افزود: دندانپزشکی حرفه ای است که اغلب تجهیزات و مواد دندانی در این حرفه وارداتی است و متاسفانه نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن آن، هزینه این مواد را افزایش داده و متاسفانه با پایین آمدن ارز هزینه این مواد همچنان بالا مانده و کاهش پیدا نکرده است.

وی گفت: متاسفانه دندانپزشکان ما تاجر شدند و در این حرفه بیشتر تجارت می کنند به گونه ای که حتی احترام این حرفه را نگه نمی دارند. ما در زمان دانشجویی شاهد دانشجویان دندانپزشکی بودیم که اعتقاد داشتند پس از فارغ التحصیلی در مناطق محروم و حتی پایین شهر مطب می زنند اما همان دندانپزشکان رنگ عوض کردند و حرمت دندانپزشکی را نگه نمی دارند.

یزدانی گفت: در کنار دندانپزشکان، بسیاری از واردکنندگان نیز در حق ما اجحاف می کنند به طوریکه حتی از هزینه پیک برای رساندن مواد دندانی به دست دندانپزشک نمی گذرند و تمام پرداخت و دریافت آنها نقدی شده و به دندانپزشکان احترام نمی گذارند در حالیکه اینها در گذشته همان افرادی بودند که 25 سال پیش در زمان فارغ التحصیلی شان گفته بودند حاضرند حتی در نازی آباد مطب بزنند و به مردم خدمت صادقانه کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار