داوود رشيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظر مردم و منتقدان با پيش روي "كلاه پهلوي" مثبت خواهد شد/"موسيو آلفونس" برايم ملموس و نزديك بود

نظر مردم و منتقدان نسبت به "كلاه پهلوي" بعد از آشنا شدن با فضا، شخصيت ها، داستان و كارگرداني به مرور زمان مثبت خواهد شد.

داوود رشيدي بازيگر نقش موسيو آلفونس در سريال "كلاه پهلوي" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: "كلاه پهلوي" به عنوان يك سريال ويژه الف برايش مدت ها زحمت كشيده شد اين اثر چند سال كار و هزينه برد به طور قطع تماشاچي بعد از آشنايي با فضا و داستان ارتباط بهتري برقرار خواهد كرد.
وي ادامه داد: سيد ضياء الدين دري به عنوان كارگردان اين اثر بسيار دقيق و سنجيده كار هدايت بازيگرها و ميزانسن ها را انجام مي‌داد و با علاقه مندي بسياري كار مي‌كرد با پيش روي داستان و ديده شدن اثر مردم ارتباط بيشتري را با آن برقرار خواهند كرد.
بازيگر نقش "موسيو آلفونس" اظهار كرد: مردم با ديدن قسمت اول به دليل حضور در سفارت فرانسه و آشنا نبودن به محيط دكور و لباس آن طور كه بايد و شايد با كار ارتباط برقرار نكردند ولي بعد از بيرون آمدن از قسمت هاي فرانسه و وارد شدن به شهرك غزالي به دليل ملموس بودن فضا تماشاگر ارتباط بهتري را با بازيگران و نقش هاي ايراني برقرار مي‌كند بايد به يك سريال 50 قسمتي خيلي بيش تر از اين ها براي قضاوت و داوري وقت دارد.
رشيدي تصريح كرد: مردم و منتقدان با پيش روي هر چه بيشتر داستان به جلو و همچنين آشنايي بيشترشان با فضا، بازيگران، داستان و كارگردان نظر مثبت و خوبي را نسبت به اين كار خواهند داشت.
وي در خصوص دقت نظر كارگردان اين اثر بيان داشت: سيد ضياء الدين بدون عجله و با دقت بسيار بدون اهميت دادن به بالا بردن كميت كار و گرفتن روزي 10 تا 15 دقيقه تمام تمركزش را براي يك سكانس راضي كننده صرف ميكرد و تمام فكر و ذهنش بدون توجه به ميزان دقيقه هاي فيلمبرداري شده، كيفيت شده

*بازيگران جوان "كلاه پهلوي" جوياي شهرت نيستند
بازيگر نقش موسيو آلفونس افزود: سيد ضياء الدين دري با تجربه كار كيف انگليسي اين اثر اولين كار تاريخي او به حساب نمي آيد و به همين جهت با اين گونه آثار آشنايي كامل دارد و در همين راستا نيز تحقيقات و كار بسيار مي‌كرد و تا گرفتن پلان مورد رضايتش از آن رد نمي‌شد و مثل بقيه كارگردانان به دنبال بالا بردن بازده كار خود نبود.
رشيدي تصريح كرد: با بازيگران گروه فيلمبرداري و صدابردار صحبت مي‌كرد و با صرف وقت بسيار مثل بقيه كارگردانان از يك دستور نوشته شده مبني بر گرفتن 20 پلان در روز تبعيت نميكرد بعضي روزها بعد از شروع كار خيلي كار خوب جلو مي‌رفت و گاهي نيز به دليل راضي نشدن از سكانسي با تكرار مجدد آن و صحبت با عوامل زمان فيلمبرداري كمتر مي شد.
وي عنوان كرد: برخي پلان ها و سكانس ها به دليل دقت بالاي سيد ضياء الدين دري چند بار تكرار مي شد و به جاي بازده زماني نتيجه و كيفيت كار برايش از اهميت ويژه اي برخوردار بود و من نه به عنوان يك بازيگر بلكه در واقع به خاطر دوستي مان همواره شاهد تلاش هايش بودم.
بازيگر نقش موسيو آلفونس در خصوص بازيگران جوان در اين سريال اظهار داشت: حضور بازيگران جديد و جوان به دليل اشتياق من براي كار با جوانان خوشحال كننده بود و همچنين ارتباط خوبي را در صورت مشاهده علاقه شان به اين كار با آن ها دارم.
رشيدي ادامه داد: بازيگران جوان "كلاه پهلوي" به دليل علاقه مند بودن به خوب شدن كارشان تنها به دنبال بازي در چند پلان و گرفتن پول و شهرت نبودند و اشتياق خوبي را نسبت به ارائه كاري بهتر از خود نشان مي‌دادند و از راهنمايي هاي بازيگران مسن تر و با سابقه تر نيز ب تبادل نظر با آنان استفاده مي‌كردند.
وي در مورد نقش موسيو آلفونس بيان داشت: نقش كشيش فرانسوي به دليل گذراندن تحصيلاتم در فرانسه به من نزديك بود و در اين زمينه نيز به دليل مشابه بودن سليقه من و سيد ضياء الدين دري به هم همفكري هاي خوبي را با هم داشتيم.
بازيگر نقش موسيو آلفونس عنوان كرد: شكل گيري درست نقش با كمك كارگردان ديدن فيلم ها و كتاب خواندن ها ميسر مي شود اما به دليل تسلط من به زبان فرانسه همانند زبان مادري ام ايفاي اين نقش برايم ‌آسان بود با توجه به اين كه به دليل درس خواندن در مدارس فرانسه و تدريس كشيش ها فضا و شخصيت برايم ملموس بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار