ارومیه/

اعزام 6 تن دیگر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی پیرانشهر به تبریز

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: عصر ديروزشش تن دیگر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی پیرانشهر به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبر نگاران ارومیه ، مرتضی رئیسی در دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار داشت: طی حادثه آتش‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد شهرستان پیرانشهر که منجر به آسیب 29 نفر دانش‌آموز حاضر در کلاس شد یک نفر به صورت سرپایی در بیمارستان امام خمینی پیرانشهر درمان و 28 تن از آن‌ها به ارومیه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه حدود ساعت هشت صبح روز قبل رخ داده که از 30 دانش‌آموز کلاس 29 نفر در کلاس حاضر بودند و یک نفر در بیرون از حیاط مدرسه بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مصدومان در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه بستری شدند ولی به دلیل امکانات پزشکی بیمارستان سینای تبریز که تنها بیمارستان سوختگی در منطقه است 6 تن از دانش‌آموزان توسط آمبولانس به این بیمارستان منتقل شدند و عصر امروز نیز 6 تن دیگر به این بیمارستان منتقل شدند.

رئیسی با بیان این که در این حادثه 2 تن از همکاران نیز دچار آسیب شدند، بیان داشت: معلم کلاس و سرایدار مدرسه نیز در این حادثه دچار آسیب شدند که سرایدار مدرسه مرخص شده و معلم نیز صدمه خاص ندیده است و روند درمانی خود را طی می‌کند.

وی ضمن تکذیب برخی شایعات پیرامون این موضوع از جمله عدم آموزش سرایدار در برخورد با حوادث و آتش‌سوزی، اذعان داشت: سرایدار مدرسه آموزش‌های لازم را طی کرده است و مسیر دودکش بخاری و کپسول آتش‌نشانی موجود در مدرسه مورد بررسی قرار گرفتند و بخاری نفتی مدرسه از نوع کاربراتوری استاندارد با مارک معتبر ایرانی است.

رئیسی با بیان این که علت دقیق حادثه آتش‌سوزی طی دو روز آینده در ارومیه اعلام می‌شود، افزود: وزیر کشور فردا در ارومیه با اصحاب رسانه دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند تا جزییات این حادثه را بیان کند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور و استاندار آذربایجان‌غربی و مسئولین استان تاکید بر بهبودی کامل مصدومان دارند و تمام هزینه‌های درمانی بر عهده دولت است و هماهنگی‌های لازم در این زمینه اتخاذ شده است./س

برچسب ها: پیرانشهر ، آموزش ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.