حسن كاخي:

كسي جلوي دوبلورهاي زيرزميني را نمي‌گيرد/تعداد استوديوهاي زيرزميني رو به افزايش است

متاسفانه تعداد استوديوهاي غير قانوني دوبلاژ روز به روز بيشتر شده و كسي هم جلوي آن ها را نمي گيرد.

حسن كاخي دوبلور پيشكسوت سيما با اشاره به تاسيس استوديوهاي زيرزميني در گفتگو به خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: دو احتمال وجود دارد كه استوديوهايي كه براي دوبله تاسيس شده يا از وزارت ارشاد مجوز داشته اند و يا به صورت غيرقانوني كار خود را شروع كرده اند.
وي ادامه داد: طبق شنيده ها، دوبلورهاي زيرزميني همچنان به كار خود ادامه داده و تعداد استوديوهاي تاسيس شده روز به روز بيشتر مي شود.
كاخي با اشاره به حضور دوبلورهاي زيرزميني در چند استوديو گفت: دوبلورهاي زيرزميني در چند استوديوي معتبر به دوبله آثار غير قانوني پرداختند و به محض شنيدن اين خبر دوبلورهاي فعال صدا و سيما ديگر به آن استوديو نرفتند.
اين بازيگر اظهارداشت: به محض شنيدن، صاحب استوديو عذر دوبلورهاي زيرزميني را خواستند و از ما خواهش كردند كه دوباره از آن مكان براي دوبله ‌آثار قانوني استفاده كنيم.

*ما در استوديوي غير قانوني كار نمي‌كنيم
وي تصريح كرد: ما در استوديويي كه كار غير قانوني صورت گيرد كاري نخواهيم داشت.
كاخي با اشاره به دوبله آثار ماهواره اي در ايران گفت: طبق شنيده ها آثار و مجموعه هاي پخش شده از ماهواره در ايران دوبله مي شود كه در صورت حقيقت داشتن اين موضوع بايد نهادي جلوي آن ها را بگيرد.
وي با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: همه ارگان ها براي فعاليت و به خصوص دوبله ‌آثار سينمايي و تلويزيوني بايد مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بگيرند.
وي تصريح كرد: اما بعضي از آن ها بدون مجوز روز به روز فعاليت خود را گسترش مي دهند و اتفاقي هم از سوي ارشاد براي آن ها نمي افتد.
كاخي در خصوص بيكاري و يا كم كاري دوبلورهاي در صدا و سيما گفت: در فصل هايي كه از سال كار و دوبله آثار كمتر مي شود و هميشه در نيمه دوم سال و به خصوص زمان فرا رسيدن نوروز دوبلورها پركارتر مي‌شوند و اين امر تازگي ندارد.
وي ابراز داشت: فراز و فرود در هر كاري ديده مي شود و اين اتفاق شامل دوبلاژ صدا و سيما هم خواهد شد.
كاخي خاطرنشان كرد: معتقدم روزي هر كسي دست پروردگار است و با كار غيرقانوني شخصي صاحب اعتبار نمي شود.
اين دوبلور سيما تصريح كرد: ما همچنان به فعاليت قانوني خود ادامه مي دهيم و اميدوارم به زودي وزارت ارشاد گامي را در راستاي صادر كردن دستوري مبني بر منحل شدن دوبله هاي زيرزميني انجام دهد./ي2
برچسب ها: کاخی ، دوبله ، زیرزمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.