همکاری علمی برای احیای مجدد تمدن بزرگ اسلامی

اساتید اسلامی 50 کشور دنیا طی نشستی در دانشگاه صنعتی شریف خواستار همکاری این دانشگاه با کشورهای اسلامی برای احیای تمدن بزرگ علمی جهان اسلام شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست اساتید اسلامی 50 کشور دنیا در این دانشگاه گفت: این نشست در حالی برگزار می شود که فضای تحریم ها بر کشور ما احاطه دارد و کشورهای غربی هیچ علاقه ای به پیشرفت کشورهای اسلامی ندارند و کشورهای اسلامی باید نسبت به تحولات پیرامونی خود با اطلاع باشند تا بتوانند در موقع مناسب حضور مناسب داشته باشند.

وی افزود: در کنار دنیای دانش و فناوری و تبادلات علمی، مسائل اجتماعی هم باید مورد تعامل کشورهای اسلامی قرار گیرد و اگر تحریم کالاهای ساخت کشورهای معترض به کشورهای جهان اسلام اعمال شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 وی به بحث شبکه سازی اشاره کرد و یادآور شد: شبکه سازی فقط در دنیای اسلام نیست و یک بحث جدی است که در آینده همه کشورها را در برخواهد گرفت و هیچ ملتی در هیچ حوزه ای نمی تواند به تنهایی شرکت داشته باشد و باید تعامل بین کشورها به خصوص کشورهای اسلامی در حوزه علم و فناوری به وجود بیاید.

** دوره های مشترک دکترا با کشورهای اسلامی ایجاد می شود

دکتر روستا آزاد در ادامه گفت: در شبکه سازی حوزه های مختلفی از جمله علم و فناوری می تواند در کشورهای اسلامی ایجاد شود و ما می توانیم دوره های مشترک دکترا و سایر دوره های آموزشی را برقرار کنیم.

وی افزود: در حدود 300 نفر از اساتید اسلامی دانشگاه های دنیا به این نشست دعوت شدند که در حال حاضر 50 نفر از آن ها به کشورمان آمدند و در این نشست شرکت کردند که از کشورهایی همچون سودان، افغانستان ، عراق ، نیجر بودند.

وی به اظهارات کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا هم اشاره ای کرد و ادامه داد: کلینتون بارها گفته بود که ما در هر جایی که در دنیا نگاه کنیم شاهد حضور ایران و دستاورد های آن هستیم و این امر برای ما نگران کننده است و برای مبارزه با تحریم های آمریکا و غرب باید که این تعاملات با کشورهای اسلامی را گسترش دهیم و این امر با بین المللی کردن فضای دانشگاه ها و کشور امکان پذیر است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار