در اجلاس اساتید جهان اسلام و بیداری اسلامی اعلام شد

آمادگی ایران برای تشکیل شبکه جامع انتقال فناوری و تجربیات/ برگزاری دوسالانه جایزه پیامبر اعظم برای برترین دانشمندان جهان اسلام

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در همایش بین‌المللی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی با اعلام آمادگی ایران برای تشکیل شبکه جامع انتقال فناوری و تجربیات، ازبرگزاری دوسالانه جایزه پیامبر اعظم برای برترین دانشمندان جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در همایش بین‌المللی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی با بیان اینکه ساختن کشورهای مسلمان نیازمند نهادهای علمی و پرورش نخبگان است، گفت: دشمن در این مسیر بیکار ننشسته و سنگ‌اندازی‌هایی خواهد داشت چرا که تمام تلاش آنها انحصارگرایی در علم است.

وی افزود:‌ ما نیازمند تجمیع اراده‌ها برای یک جهاد علمی عظیم هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیشرفت علم و فناوری را تنها زمانی محقق دانست که تلاقی اراده و خواست مردم و حاکمان را شاهد باشیم و خاطرنشان کرد: این موضوع از دلایل توفیق جمهوری اسلامی است.

سلطانخواه مهم‌ترین خواست خانواده ایرانی را تحصیل و پیشرفت علمی خواند و افزود: جمهوری اسلامی وظیفه خود را در ساخت زیربناها و حمایت گسترده مادی و معنوی در عرصه‌های مختلف کسب علم می‌داند که در این راستا تحصیل تا مقطع دانشگاه به صورت رایگان است.

وی تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به محصولات دانش‌مبنا و صادرات محصولات علمی را هدف دیگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به شاخص‌های توسعه انسانی در ایران گفت: مقامات ارشد نظام توجه ویژه‌ای به حوزه علم و فناوری دارند.

سلطانخواه تعداد دانشجویان ایرانی را بیش از 4 میلیون نفر خواند که نیمی دختر و نیم دیگر پسر هستند و آن را نشانگر عدالت در جمهوری اسلامی دانست.

وی یادآور شد: ایران از نظر انتشار مطالب علمی در دنیا در منطقه اول و در دنیا شانزدهم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به پیشنهادات این معاونت برای اساتید جهان اسلام گفت: ما همکاری تبادل تجربیات، انتقال فناوری و طرح‌های کلان را دنبال می‌کنیم برای اینکه این تلاش سازمان‌یافته شود یک شبکه متشکل باید شکل بگیرد که ایران آمادگی تشکیل آن را دارد.

سلطانخواه با اشاره به تصویب برگزاری مسابقه و اعطای جایزه در حوزه فناوری‌ها به نام جایزه پیامبر اعظم یادآور شد: این موضوع از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده که هر دو سال به برترین دانشمندان اسلام در حوزه فناوری‌های تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار