اردبیل/

نوسازی ناوگان کشاورزی بهره‌وری را افزایش داده است

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نوسازی ناوگان بخش کشاورزی سبب شده است تا بهره‌وری و کارآیی به سرعت افزایش یافته و بستری مناسب برای توسعه مکانیزاسیون فراهم آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اصغر پرتوی دیروز در جلسه توسعه و افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی افزود: افزایش ضریب مکانیزاسیون در این بخش در حقیقت در توسعه کیفی و کمی مؤثر است و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا پیش از این بتوانیم اهدافمان را در ترویج و توسعه کشاورزی نوین و ارگانیک فراهم آوریم.

وی با اشاره به فعال بودن بیش از 18 هزار دستگاه کمباین و تراکتور فرسوده گفت: با پرداخت تسهیلات از محل توسعه بخش کشاورزی شاهد نوسازی و تعویض این ادوات در سطح استان هستیم.

پرتوی از این استان به عنوان قطب کشاورزی یاد کرد و افزود: سالانه بیش از چند میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود که برای پا برجا نگه داشتن واحدهای تولیدی و صنعتی باید اقدامات حمایتی و پرداخت سرمایه در گردش را انجام دهیم.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین از کشاورزی به عنوان اساس و محور توسعه همه‌جانبه استان یاد کرد و گفت: با پرداخت تمام و کمال تسهیلات اشتغالزایی مناسب بهتر از گذشته فراهم می آید/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.