تشدید نظارت بر خودروهای دوگانه سوز

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: باید در روند تولید صنعت خودرو مخصوصا خودروهای دوگانه‌سوز و به ویژه خودروهای پایه گازسوز کنترل و نظارت بیش‌تری صورت بگیرد تا مشکل فنی در این حوزه نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالله جلالی در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت سی.ان.جی، با بیان این مطلب گفت: اگرچه خودروسازان مکلف به تولید درصدی از خودروهای سبک خود با سوخت سی.ان.جی هستند، اما اگر مصرف‌کنندگان تمایلی به این خودروها نداشته باشند، خودروساز نیز امکان تولید آن را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکلاتی درحوزه خدمات پس از فروش خودروهای گازسوز مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این مشکلات در حوزه کمبود جایگاه‌های سوخت گاز و نقص در خدمات پس از فروش خودروهای گازسوز ادامه داشته باشد، مردم رغبت چندانی برای استفاده از این خودروها نخواهند داشت.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: باید در روند تولید صنعت خودرو مخصوصا خودروهای دوگانه‌سوز و به ویژه خودروهای پایه گازسوز کنترل و نظارت بیش‌تری صورت بگیرد تا مشکل فنی در این حوزه نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای افزایش راندمان سی.ان.جی در مقایسه با سایر سوخت‌ها از سال 87 طرح تولید موتور با سیستم سوخت پاشش مستقیم در مرکز تحقیقات ایران خودرو آغاز شد، تصریح کرد: در این زمینه از صنعت خودروسازی در راستای تولید خودروهای پایه گازسوز حمایت شده است به عنوان مثال ایران خودرو خطی با توان تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودروی پایه گازسوز را راه‌اندازی کرده که امیدواریم در صورت وجود تقاضا به ظرفیت کامل برسد.

جلالی تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز و تست‌های ادواری آن‌ها فراهم شده که با راه‌اندازی آن نگرانی‌ها در حوزه ایمنی و آلایندگی این خودروها نیز برطرف خواهد شد./س
برچسب ها: خودرو ، دوگانه سوز ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار