"خمره" براي كودكان قصه مي‌آورد

انيميشن "خمره" كاري از مركز پويانمايي صبا از روز جمعه مهمان خانه هاي كودكان مي شود.

سيد حامد حسيني تهيه كننده و مجري طرح انيميشن "خمره "در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: انيميشن "خمره" برگرفته از كتاب "خمره" نوشته هوشنگ مرادي كرماني است.
وي افزود: قصه اصلي به صورت رئال بود و تبديل آن به انيميشن سختي زيادي داشت و بعد از كار با چند نويسنده سرانجام توسط حميدرضا حافظي به نگارش درآمد.
حسيني ادامه داد: انيميشن "خمره" در 13 قسمت 12 دقيقه اي با تكنيك كات اوت براي گروه كودك و نوجوان در مركز پويانمايي صيا توليد شده است.

*"خمره" روايتگر روستايي در حاشيه كوير

وي در خصوص روند توليد اين اثر اظهار داشت: بدليل اينكه قصه اين انيميشن در حاشيه كوير اتفاق مي‌افتد براي تطبيق بك گراند، فضاسازي و كاراكترها با منطقه جغرافيايي زبان شناسي كرماني انجام گرفت تا لهجه و تكه كلام هاي لازم به خوبي صورت گيرد.
حسيني قصه اين انيميشن را اينگونه گفت: قصه روايت‌گر روستايي در حاشيه كوير است كه تنها يك معلم به نام صمدي در اين مدرسه به تدريس و مديريت آن مشغول است كه يك "خمره" در آن مدرسه وجود دارد كه محل آب خوري بچه هاي مدرسه است و روزي متوجه مي شوند اين "خمره" شكسته شده است.
لازم به ذكر است؛ علي احمدي كارگردان، علي ميرآقايي موسيقي، حميدرضا حافظي بازنويسي قصه، سيد حامد حسيني، تهيه كننده و مجري طرح از عوامل اين انيميشن هستند.
گفتني است؛ انيميشن "خمره" از چندين جشنواره موفق به كسب جايزه شده و از توليدات خوب مركز صبا است و از روز جمعه 24 آذر ساعت 17 پخش آن از شبكه پويا آغاز مي شود./ص
برچسب ها: خمره ، انیمیشن ، پویانمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار