سرلشکر صفوی:

مدیران کشوری 30 ساله دوم خدمت خود را وقف راه‌اندازی خیریه‌ها کنند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بيان اينكه مدیران کشوری 30 ساله دوم خدمت خود را وقف راه‌اندازی خیریه‌ها کنند، گفت: می‌خواهیم اثبات کنیم ما به آرمان‌ها و ارزش‌هایی که برای آن انقلاب کردیم و به عهد و پیمانی که با خداوند بسته‌ایم، پایبندیم همچنین به محرومان و مستضعفانی که اساس و بنیان‌ انقلاب اسلامی را پی‌ریزی کرده‌اند، وفادار هستیم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی  فرماندهی معظم کل قوا  پيش از ظهر امروز در یازدهمین مجمع خیریه امدادگران عاشورایی اظهار داشت: وقف در ایران و اسلام سابقه طولانی دارد و ما در موسسه خیریه امدادگران عاشورایی کار جدیدی را شروع نکرده‌ایم بلکه بر اساس فرهنگی که دین مبین اسلام به ما داده است، این موسسه خیریه را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در خارج از کشور نیز کفار، مشرکین، غربی‌ها و شرقي‌ها، خیریه‌های بزرگی دارند و برخي از شرکت‌های آنان یک درصد از درآمد‌های خود را صرف امور خیریه می‌کنند‌.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه مي‌خواهيم متناسب با فرهنگ اسلامی خودمان برای انسان‌هایی که فقیر، محروم و مستضعف هستند کار خیر انجام دهیم و به آنان یاری برسانیم، تصریح کرد: همه کسانی که در سال‌های دفاع مقدس به پیروزی‌های بزرگ ملت ایران کمک می‌کردند بعد از جنگ نیز پزشکان تیم‌های اضطراری به نجات افرادی که در معرض مرگ بودند، کمک می‌کردند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌خواهیم اثبات کنیم ما به آرمان‌ها و ارزش‌هایی که برای آن  انقلاب کردیم و به عهد و پیمانی که با خداوند بسته‌ایم، پایبندیم همچنین به محرومان و مستضعفانی که اساس  و بنیان  انقلاب اسلامی را پی‌ریزی کرده‌اند، وفادار هستیم.

وی در ادامه به چالش‌هایی که در حوزه خیریه و مدیریت آن وجود دارد، اشاره کرد و افزود: اولین چالش خیریه‌ها، خلق جریاني پایدار است که هیات مدیره را قادر به برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت کند.

سرلشکر صفوی دومین چالش حوزه مدیریت خیریه‌ها را مربوط به نیروی انسانی دانست و گفت: محدویت منابع مالی موسسات خیریه و تمایل هیات مدیره‌ها به استفاده از نیروهای داوطلب‌، مانعی دیگری بر سر راه خیریه‌ها است چرا که نیروهای داوطلب در یک زمان محدودی قادر با همکاری مجموعه خواهند بود چون داوطلبانه می‌آیند داوطلبانه نیز ممکن است مجموعه را رها کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه سومین چالش حوزه مدیریت خیریه‌ها را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: سومین چالش مربوط به حرکت موسسات خیریه در مسیر درست و منطبق با اهداف اساس‌نامه‌ها و شفافیت در عملکرد های مالی و اطلاع‌ر‌سانی صحیح به حامیان است.

وی ادامه داد: اعتماد‌سازی به حامیان نقش مهمی در تداوم جذب منابع مالی برای موسسات خیریه دارد‌.

سرلشکر صفوی چهارمین چالش حوزه مدیریت خیریه‌ها را مربوط به وابستگی و رابطه تنگاتنگ موسسات خیریه با عوامل محیط خارجی از جمله عوامل اجتماعی و فناوری و غیره دانست و افزود: عوامل محیط بیرونی در کار خیریه ها تاثیرگذار هستند اما مدیران می‌توانند با  تدبیر خردمندانه و همکاری با مسئولان کشور این عوالم را به حداقل ممکن برسانند.

سرلشکر صفوی ضمن ارائه دو پیشنهاد به مجموعه مدیران و جامعه پزشکی کشور گفت: به عموم پزشکان‌، پیراپزشکان و گروه علوم پزشکی‌، مدیران دولتی و شخصیت‌های کشوری و لشگری پیشنهاد می‌کنم، 30 سال دوم خدمت خود را در ادامه خدمت 30 ساله اول وقف راه‌اندازی خیریه‌ها کنند.

دستیار و
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همکاری و هم‌افزایی خیریه‌ها به طور عموم در قالب سازمان‌های استانی و خیریه‌های مربوط به حوزه سلامت و بهداشت نیز پیشنهاد دوم من به مدیران کشوری است.

وي در پايان گفت: مدیران کشوری، 30 ساله دوم خدمت خود را وقف راه‌اندازی خیریه‌ها کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خیریه ، سرلشکر صفوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار