عمرو موسي: مردم مصر به پيش نويس قانون اساسي "نه" بگويند

عمرو موسی از رهبران جبهه مخالف نجات ملی مصر از مردم این کشور خواست با شرکت در همه پرسی قانون اساسی جدید مصر، به این قانون رای منفی بدهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دبیر کل سابق اتحادیه عرب تاکید کرد موضع جبهه نجات ملی در قبال پیش نویس جدید
قانون اساسی جدید مصر بیانگر مخالفت سیاسی با رئیس جمهور و یا مخالفت با شریعت اسلامی نیست بلکه این جبهه خواهان احقاق حقوق مردم و تعهدات دولت به رعایت حقوق شهروندان کشور است .
عمرو موسی گفت: جبهه نجات ملی ابتدا تعویق زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید مصر را خواستار شد و با رد این درخواست به ناچار از مردم مصر خواست با شرکت در همه پرسی به آن رای نه بدهند.
وی خاطر نشان کرد قانون اساسی فعلی هرگز نمی تواند اتحاد ، یکپارچگی ، ثبات و آرامش را برای کشور به ارمغان داشته باشد .
موسی در ادامه از همه مردم مصر درخواست با حضور در همه پرسی و دادن رای نه به آن، از اعمال برخی محدودیت ها در کشور جلوگیری کنند .
به گزارش از قاهره ، دبیرکل سابق اتحادیه عرب افزود کشور مصر به همه مسلمانان و قبطی ها کشور تعلق دارد و در برابر حوادثی که در کشور رخ می دهد ، نباید بی تفاوت بود ، چراکه کشور مصر باید بر اساس دموکراسی برای همه شهروندان کشور و نه برای بخش خاصی از مردم اداره شود .
در آستانه برگزاری همه پرسی درباره قانون اساسی جدید مصر که قرار است مرحله اول آن امروز در ده استان کشور برگزار شود ، قاهره و دیگر شهرهای مصر دیروز شاهد تظاهرات مخالفان و موافقان به این پیش نویس بود .
مرحله اول همه پرسی در 10 استان قاهره، اسکندریه، اسوان، دقهلیه، الغربیه، الشرقیه، اسیوط، سوهاج ، سینای شمالی و سینای جنوبی برگزار و دست کم بیست و شش میلیون رای دهنده در آن شرکت خواهند داشت .
مراکز رای گیری در این استانها ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی ( شش به وقت گرینویچ )‌ باز و ساعت نوزده به وقت محلی ( هفده به وقت گرینویچ ) بسته خواهند شد .
برچسب ها: عمروموسی ، مصر ، منفی ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار