تبریز/

وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد ثابت جمهوري اسلامي براي بروز قدرت نرم است

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک تاکتیک سیاسی نیست بلکه یک راهبرد ثابت و بلندمدت برای بروز و ظهور قدرت نرم جمهوری اسلامی در مقابل قدرت‌های استکباری و مادی‌گرا محسوب می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،بیگی  در مراسم گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت شهيد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: فراهم کردن ابزارهای قدرت در عرصه‌های مختلف بدون قدرت نرم اثرگذاری نخواهد داشت همچنان که بسیاری از ابرقدرت‌ها با وجود بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته نظامی نتوانستند حیات خود را تضمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که شاهد رویارویی نظام سلطه با جمهوری اسلامی هستیم نقش حوزه و دانشگاه در طراحی هندسه قدرت در جغرافیای جهان اسلام باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

علیرضابیگی با بیان این که امروز عصر شوکت و عظمت انقلاب اسلامی به عنوان اندیشه متعالی در جهان است، افزود: به خاطر همین تفکر متعالی است که انقلاب اسلامی مورد حسد و کینه دشمنان قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مطرح کردن بحث مذاکره با ایران از سوی دولتمردان آمریکایی اظهار داشت: اگر سران نظام سلطه جمهوری اسلامی را به مذاکره فرا می‌خوانند و کسانی در داخل فریفته می‌شوند نه به خاطر باور آنها به انقلاب اسلامی است بلکه می‌خواهند این انقلاب الهام‌بخش ملت‌های منطقه نباشد.

وی با بیان این که ما حاضر به دست کشیدن از آرمان‌های خود نیستیم، افزود: حضور جمهوری اسلامی در پای میز مذاکره با آمریکا در واقع شکسته شدن هیمنه انقلاب اسلامی به عنوان الگوی ملت‌های آزادیخواه و عدالت‌خواه است.

علیرضابیگی با بیان این که تفکر انقلاب اسلامی برخاسته از دو بال حوزه و دانشگاه است، گفت: حوزه‌های علمیه به جهت انسان‌سازی، حرکت‌آفرینی و گشودن افق‌های جدید پیش روی انقلاب اسلامی و دانشگاه‌ها به جهت فراهم کردن ابزارهای تعالی نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارندحوزه و دانشگاه باید همدیگر را درک کنند.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه باید درک متقابل از یکدیگر داشته باشند، تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید بتوانند به شبهات و سوالات نسل حاضر که انقلاب اسلامی و نفس قدسی امام راحل را درک نکرده‌اند جواب دهند.

استاندار آذربایجان شرقی برگزاری جلسات مشترک بین استادان و کارشناسان حوزه و دانشگاه را در ترسیم خطوط کاری آینده مفید دانست و افزود: تشکیل دبیرخانه دایمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان برای عملی شدن این امر موثر خواهد بود و جهاد دانشگاهی به جهت فراگیر بودن می‌تواند به عنوان محل این دبیرخانه تعیین شود.

وی با تاکید بر این که جلسات مشترک باید با دستور کارهای مشخص که نتیجه آن اتخاذ راهبردها و روش‌های عملیاتی باشد برگزار شود، گفت: نتیجه این جلسات باید هم از بعد دستیابی به نمادهای قابل لمس برای وحدت بروز و ظهور یابد و هم از جهت پاسخگویی به کسانی که دوره کنونی را از جهت سیاسی با دوره مشروطیت مقایسه می‌کنند و با هدف نفی ولایت فقیه مدعی هستند روحانیت از عرصه اداره کشور کنار زده شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که حوزه علمیه باید جایگاه خود را باور داشته باشد، افزود: در چند سال گذشته حضور پژوهشگران حوزه در عرصه پژوهش مورد تاکید بوده است و این موضوع باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح، گفت: شهید مفتح به عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه مورد غضب و کینه دشمنان اسلام قرار گرفت چرا که دشمنان می‌دانستند گام‌های بلند عزت و عظمت جمهوری اسلامی در پرتو این وحدت میسر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان هم در این مراسم تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید برای رسیدن به یک هدف مشخص که همان پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی است تلاش کنند.

حجت‌الاسلام علي انتظاری افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی تعطیل کردن یکی از آنها نیست بلکه هر دوی آنها از بزرگترین نیازهای کشور هستند و باید با وحدت و همدلی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و اداره کشور برنامه‌ریزی کنند.

وی انتقال علوم، شتاب در روند پیشرفت، همکاری و نگاه مثبت به یکدیگر، اخذ الگوهای مثبت و تحقیقات مشترک در زمینه نیازهای کشور را از جمله نتایج وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

رييس دانشگاه تبريزنیز با بیان این که فاصله بین حوزه های علمیه و دانشگاه موجب ارایه اندیشه و تز وحدت این دو نهاد توسط امام خمینی (ره) شد، اظهار کرد: دانشگاهیان و حوزیان نباید اجازه دهند این تفکر متعالی زمین بماند.

پرويز آژيده با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه برای دشمنان نظام یاس آور است، گفت: دشمنان به جهت پویایی این دو نهاد همواره در طول تاریخ قصد جدائی بین آنها را داشته اند.

وي یادآوری کرد: بر همین اساس نظام استعماری و سلطه جویانه غرب طی سال های طولانی با شیوه ها و روش ها مختلف تلاش های بسیاری برای ایجاد فاصله بین دانشگاه و حوزه ها کرده است.

در اين مراسم كه روسا و اعضاي هيأت هاي علمي دانشگاه ها و كارشناسان و اعضاي هيأت مديره هاي حوزه علميه استان حضور داشتند تعدادي از حاضران به بيان نقطه نظرات خود در خصوص موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند/س

 

برچسب ها: وحدت ، دانشگاه ، راهبرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.