عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه فضای انتخاباتی کشور دو قطبی نیست، گفت: امروز برخي رسانه‌ها در حال مقدمه‌چینی برای حضور یک جریان خاص موسوم به "جریان سوم" در انتخابات پیش‌رو هستند.

مصطفی میریان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره مطرح شدن اظهارنظرهایی چون "ضرورت حضور جریان سوم" (غیر از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی) در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: در جامعه سیاسی کشور ما تکثر و چند‌صدایی در میان احزاب و گروه‌ها دیده می‌شود چنانکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز طیف‌های متفاوت سیاسی فعالیت داشتند و انتخابات دو قطبی نبود.

میریان با تاکید بر اینکه ما شاهد کثرت‌گرایی و طیف‌بندی‌های متفاوت در میان اصلاح‌طلبیان و اصولگرایان هستیم، خاطرنشان كرد: رایج شدن دو عنوان عنوان "اصلاح‌طلبی" و "اصولگرایی" در جامعه سیاسی ایران به معنای محدود شدن فعالیت‌هایی سیاسی به دو قطب نیست.

وی در اینباره افزود: بنابراین در دو انتخابات پیش‌رو نه تنها "جریان سوم" بلکه جریان‌های چهارم، پنجم و... در کشور فعال هستند و ما در این زمینه خلا نداریم.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین درباره علت گسترش این گونه اظهارات در برخی رسانه‌ها‌ تصریح کرد: این فضاسازی‌ها مقدمه‌ای است برای طرح یک ایده جدید در فضای انتخابات که نهایتا اهداف یک گروه خاص را تامین می‌کند؛ در واقع این اظهارات مقدمه‌ای برای آماده‌سازی جامعه و شکل‌دهی به افکار مردم برای حضور یک جریان خاص در انتخابات است.

میریان در توضیح این جریان خاص گفت: جریانی موسوم به "جریان سوم" که القا می‌‌کنند در دوره بعدی ریاست جمهوری تنها این جریان می‌تواند اداره کشور را عهده‌دار شود.

وی همچنین درباره اینکه عده‌ای معتقدند "امروز مسئولان عقب‌تر از مردم حرکت می‌کنند" گفت: این ادعا نیز در راستای همان ادعای قبلی است؛ این ادعا به دنبال القای این نکته است که مسئولان امروز عقب‌تر از مردم هستند بنابراین گروهی از افراد باید میدان‌دار ‌شوند که حرف مردم را بدانند و همراه آنها حرکت کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در پایان تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ... از طبقه مردم و منتخب مردم هستند، نظرات آنها را در هر فرصتی دریافت کرده و همگام آنها حرکت می‌کنند بنابراین اینکه "مسئولان از مردم عقب‌تر هستند" تنها یک حرف انتخاباتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار