بجنورد/

اعتبار 200 میلیارد تومانی به راه آهن مشهد-بجنورد- گرگان

نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان،گرمه و جاجرم از دریافت 200 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط راه آهن مشهد-بجنورد - گرگان در سفر رهبری خبرداد.

 موسی‌الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با اعلام این خبر گفت: برای راه اندازی این خط راه آهن در 2 سال گذشته هر سال 10 میلیون تومان اعتبار دریافت شد که هزینه این خط راه آهن توسط هیأت دولت مبلغی بالغ بر 140 میلیارد تومان به تصویب رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:طرح مطالعات و احداث این راه آهن از 8 سال گذشته آغاز شده که متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات و عدم پیگیری در حال حاضر اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه توسط قرارگاه خاتم اجرا می شود،گفت:آغاز این پروژه از اولین ایستگاه در مقابل شهر حصار گرمخان با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن رسما آغاز شد.

ثروتی خاطرنشان کرد:به دلیل اینکه این پروژه اعتبارات زیادی نیاز دارد بخشی از اعتبارات با انتشار اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد در خصوص اجرای راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد نیز گفت:راه آهن جوین به اسفراین 20 کیلومتر اجرا شده و 30 کیلومتر دیگر آن تا پایان دولت دهم به اتمام می رسد./س

برچسب ها: اعتبار ، راه اهن ، بجنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.