پیشنهاد کمیسیون بهداشت به مجلس:

بدهی 6 هزار میلیاردی حوزه بهداشت از مابه‌التفاوت نرخ ارز پرداخت شود

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد داد مبلغ بدهی 6 هزار میلیارد تومانی دولت به وزارت بهداشت از مابه‌التفاوت نرخ ارز پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 28 آذرماه)  گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درمورد عدم جز سه بند 45 و 47 بودجه سال 1391 کل کشور را قرائت کرد.

وی ضمن ارائه این گزارش گفت: علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته، حوزه بهداشت و سلامت کشور با مشکلات زیادی مواجه است که هنوز تلاش برای بهبود آن به نتیجه نرسیده است.

رئيس كميسيون بهداشت در ادامه افزود: طبق قانون دولت مکلف بود 10درصد درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها را به حوزه بهداشت و درمان تخصیص دهد که این امر محقق نشد و اعلام کردند چون اجرای فاز دوم متوقف شده است این امر محقق نمی‌شود و اين درحاليست كه 4 هزار و پانصد میلیارد تومان مربوط به مصوبه خود دولت بود که این موضوع نیز اختصاص نیافته است.

وی همچنين تصريح كرد: 50 نفر از رؤسای دانشگاه علوم پزشکی کشور طی نامه ای اعلام کرده‌اند که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود دانشگاه های دولتی تعطیل خواهند شد و باید توجه داشته که این روسا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شوند بنابراین این موضوع جو سازی نبوده و باید به این مهم توجه کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه پیشنهادهایی ارائه کرد تا مجلس ضمن موافقت آن به حوزه بهداشت و سلامت سامان دهی کنند.

بنابراین پیشنهاد کمیسیون بهداشت به شرح ذیل می باشد:

ماده واحده:

1- دولت مکلف است؛ منابع و مصارف مربوط به قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها را به نوعی مدیریت نماید تا سهم حوزه سلامت وفق بند ب ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، معادل 10 درصد خالص کل وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ظرف 2 ماه از تصویب قانون مقرر گردد.

2- دولت مکلف است کسری بودجه 60 هزار میلیارد ریالی مربوط به اجرای جز 3 بند 45 قانون بودجه سال 1391 کل کشور را از محل درآمد ناشی اختلاف نرخ ارز محاسبات پیش بینی شده در قانون بودجه سال 1391 و نرخ ارز مبادلاتی تعیین شده در اتاق مبادلات ارزی، به نسبت تحقق کل درآمد حاصل به کل درآمد پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 1391 تأمین نمایید.

3- دولت موظف است واردات دارو، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین و تأیید می‌شود براساس نرخ مصوب محاسباتی پیش بینی شده در قانون بودجه 1391 اعمال نماید.

انتهاي پيام/

برچسب ها: پیشنهاد ، کمیسیون ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار