بيرجند/

خسارت ۲ میلیارد تومانی زلزله زهان به زرشک کشاورزان

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه زلزله ۵.۵ رییشتری ۱۵ آذر؛ ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان خسارت به محصول زرشک کشاورزان وارد کرد، خواستار جبران این خسارت از طریق اعتبارات بلاعوض و یا بیمه توسط مسئولان شد.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بیرجند ، فرهاد فلاحتی در ششمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه با اشاره به اینکه درصد بیشتری از پرونده های ارسالی به این کارگروه متعلق به بخش زهان است، خواستار راه اندازی شعبه بانک کشاورزی در مرکز بخش زهان شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات بخش کشاورزی به بانک سپه ابلاغ شده است، خواستار ایجاد و راه اندازی شعبه این بانک در شهرستان زیرکوه شد.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه زلزله اخیر خسارت زیادی به کشاورزان، باغداران و دامداران بخش زهان وارد کرد، بر حذف بروکراسی اداری و استعلاماتی که باید در دریافت تسهیلات انجام شود، تاکید کرد و گفت: ایجاد و احداث اماکن نگهداری دام و انبار خشک کردن زرشک نیز در مناطق زلزله زده ضرورت دارد که باید خارج از نوبت رسیدگی و تصویب شود.

وی از تصویب 83 طرح کشاورزی، دامپروری، مکانیزاسیون کشاورزی، تولیدات گیاهی، منابع طبیعی، صنایع و تولیدات دامی در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون 358 طرح در ستاد اجرایی کارگروه بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان تصویب شده است.

فلاحتی همچنین از تصویب 14 طرح ایجاد جایگاه دام در روستاهای زلزله زده خارج از نوبت و به قید فوریت خبر داد و گفت: همزمان با احداث واحدهای مسکونی زلزله زدگان، جایگاه نگهداری دام نیز ایجاد خواهد شد./س

برچسب ها: خسارت ، زرشک ، زلزله ، زهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.