رييس پژوهشگاه ابن سينا خبرداد:

امضاي تفاهم نامه به منظور توليد داروي ضد سرطان

مجتمع توليد آنتي بادي هاي مونوکلونال با امضاي تفاهم نامه اي بين سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و پژوهشگاه ابن سيناي جهاد دانشگاهي در تهران احداث مي شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه سرمايه گذاري مشترک براي توليد آنتي بادي هاي مونوکلونال درماني را مدير عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و رييس پژوهشگاه ابن سينا، در حاشيه برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي شاخص جهاد دانشگاهي امضا کردند.

رييس پژوهشگاه ابن سينا در سخناني پيش از امضاي اين تفاهم نامه همکاري با اشاره به اين که هم اکنون20آنتي‌بادي در دنيا به صورت دارو توليد مي شود و بيش از100آنتي‌بادي هم در مراحل آزمايش است، گفت: اگر براي توليد آ‌نتي‌بادي و برطرف کردن نيازهاي کشور وارد عمل نشويم، به زودي به وارد کننده بزرگ اين محصولات تبديل خواهيم شد.

دکتر محمد مهدي آخوندي افزود: براي توليد داروي ضد سرطان به صورت مشترک با سازمان گسترش و نوسازي صنايع در اين مجتمع پنج آنتي‌بادي پرمصرف ساخت کشورهاي ديگر را انتخاب کرديم تا با انتقال دانش فني آنها از خارج کشور توليد آنها را در اين مجتمع آغاز کنيم.

رييس پژوهشگاه ابن‌سينا افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌ مجتمع توليد آنتي بادي هاي منوکلونال تا دو سال آينده ساخته خواهد شد و پس از آغاز توليد آنتي‌بادي‌هاي وارد شده به تدريج آنتي‌بادي‌هاي ساخت پژوهشگاه ابن‌سينا نيز به خط توليد آن افزوده مي‌شود.

وي اضافه کرد: سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران40درصد از سرمايه گذاري اين مجتمع که در منطقه پرديس تهران احداث خواهد شد برعهده گرفته است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار