عضو کميسيون کشاورزي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمار غيرواقعي مانعي براي خودکفايي گندم است

عضو کميسيون کشاورزي ، آب و منابع طبيعي در مجلس گفت: ارائه آمارهاي غيرواقعي باعث مي‌شود نتوانيم برنامه‌ريزي صحيحي در جهت به دست گرفتن بازار گندم داشته باشيم.

علي ايرانپور نماينده مردم اصفهان و مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با واردات بي‌رويه گندم گفت: گندم به عنوان يکي از محصولات استراتژيک تاثير به سزايي در خودکفايي هر کشوري دارد.

وي در ادامه تصريح کرد: در سال‌هاي گذشته اعلام شد در حوزه گندم به خودکفايي دست پيدا کرده‌ايم اما دلايلي هم چون خشکسالي‌هاي اخير باعث کمبود توليد گندم و عدم حمايت دولت از اين قشر شد.

نماينده مردم اصفهان و مبارکه اظهار داشت: نرخ خريد تضميني گندم در سال‌هاي اخير به شدت پايين‌تر از حد طبيعي بوده و به همين دليل کشاورزان به سمت کشت‌هاي جايگزين در مزارع خود آورده‌اند که همين عاملي در کمبود توليد گندم در کشورمان است.

ايرانپور هم چنين آمارهاي غيرواقعي در ارائه توليد گندم در کشورمان را عاملي ديگر در کمبود گندم دانست و بيان کرد: ارائه آمارهاي غيرواقعي باعث مي‌شود نتوانيم برنامه‌ريزي صحيحي در جهت به دست گرفتن بازار گندم داشته باشيم.

عضو کميسيون کشاورزي ، آب و منابع طبيعي در پايان افزايش نرخ خريد تضميني گندم ،‌ايجاد انبارهاي استاندارد براي کشاورزان و عدم واردات گندم را عواملي براي خودکفايي گندم دانست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گندم ، خودکفایی ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار