نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تغییر رویکرد ترکیه در سیاستهای خود و در مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه مسئله سوریه گفت: با روند فعلی سطح روابط ایران و ترکیه کاهش یافته و محدود می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان افزود: در شرایط کنونی منطقه، سیاستمداران ترکیه با تقسیم منافع خود با غرب و به عنوان پیاده نظام اندیشه سیاسی کشورهای غربی در منطقه با رویکرد تغییر نقشه سیاسی و احیا نقشه قدیمی عثمانی ایفای نقش می کند.

وی با اشاره به عملکرد این کشور در قبال مسایل سوریه و سایر کشورهای اسلامی همسایه اضافه کرد: علاوه بر این استقرار موشکهای پاتریود، حمایت از مخالفان سوریه و... از عواملی است که باید با نگرانی این تحولات بویژه تحولات مربوط به ترکیه و سوریه را با نگرانی دنبال کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه رویکرد جدید ترکیه تقابل ترکیه با کردها و جمعیت گسترده علویان را ایجاد خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد سیاستمداران و مسئولان روابط خارجی این کشور اندیشه های قبلی خود و همسویی با کشورهای منطقه را در دستور کار قرار دهند.

حقیقت پور دفاع از حکومت مشروع سوریه، عدم دخالت کشورهای دیگر در سوریه، جلوگیری از ورود تروریسم و ... را از سیاستهای کشورمان در قبال این کشور برشمرد و ادامه داد: گفتمان توپ و تانک را در سوریه قبول نداریم و معتقدیم باید تمام تحولات اجتماعی این کشور توسط مردم و در پای صندوقهای رای شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید تغییرات و جابه جایی های تصنعی توسط بازیگران منطقه ای و بین المللی صورت گیرد، متذکر شد: با پول کشورهای مرتجع کودتایی در سوریه در حال شکل گیری است که برای سلفیت و القاعده نقطه جنبش و تکاپو ایجاد می کند و ما این را قبول نداریم/س 

برچسب ها: اردبیل ، روابط ، ایران ، و ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.