مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی گفت: طی چند سال اخیر 35 اختراع از محققان علمی این استان در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا عباس پور افزود: این اختراعات در زمینه های مختلف علمی و تولیدی بوده و برخی از آنها با حمایت بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه محقق اردبیلی موفق به تولید اختراعات خود شده اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در سالهای اخیر در راستای توسعه فعالیتهای مرکز رشد فن آوریهای این دانشگاه، 22 واحد فن آور و 10 هسته فن آور مستقر شده که اهم فعالیت آنها تحقیق و پژوهش در خصوص یک موضوع جدید علمی است.

مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی توسعه سرویس FTH دانشگاه و بارگذاری نرم افزارهای مورد نیاز آن، راه اندازی سرویس اینترانت ملی، طراحی و برنامه نویسی سیستم تحت شبکه حراست و نگهبانی دانشگاه و بارگذاری نرم افزار تحت وب ثبت نام متقاضیان استخدام در دانشگاه را از دیگر اقدامات فن آوری دانشگاه محقق اردبیلی برشمرد.

عباسپور با اشاره به چاپ383 مورد مقاله علمی پژوهشی توسط محققان و اساتید دانشگاه محقق طی سال گذشته متذکر شد: مقالات علمی پژوهشی این دانشگاه در سالهای 88 و 89 به ترتیب 291 مورد و 270 مورد بوده است.

وی با اشاره به رشد دانشگاه در این زمینه از پیش بینی ثبت 450 مقاله علمی پژوهشی تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان کرد: با روند فعلی پیش بینی می شود در سال آینده نیز 500 مقاله به ثبت برسد.

وی تعداد مقالات ISI ارائه شده در سال گذشته را 221 مورد و تعداد مقاله ارائه شده به سمینارهای خارجی را 102 مورد عنوان کرد و ادامه داد: امسال این تعداد به در زمینه مقالات ISI به 260 مورد و در زمینه مقالات ارائه شده به سمینارهای خارجی به 120 مورد می رسد/س 

برچسب ها: اردبیل ، ثبت ، اختراع ، محققان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.