خليليان در صحن علني:

بهينه سازي مصرف سموم و کود مهمترين اقدام وزارتخانه جهاد کشاورزي است/ 5 قلم سموم پر خطر را حذف کرديم

وزير جهاد و کشاورزي گفت: تا کنون پنج سم پرخطر از چرخه استفاده کشاورزان حذف و به جاي آن 43 قلم سمومي که خطرات کمتر دارند تحت اين وزارتخانه معرفي شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، صادق خليليان وزير جهاد و کشاورزي که در پي سوال محمددهقان نماينده چناران و طرقبه در جلسه علني صحبت مي کرد، گفت: براساس بند (و) ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي موظف است با همکاري وزارت جهاد کشاورزي مواد مصرفي سموم و کود را مشخص و تنظيم کند تا عرضه محصولات سلامت شهروندان را به خطر نبياندازد.

وي افزود: اولين اقدامي که بنده ضمن پذيرش مديريت اين وزارتخانه انجام دادم پرداختن به بهينه سازي مصرف سموم و کود و ساير موارد مواد شيميايي بود که با تاييد استاندارد و نظارت وزارت بهداشت صورت گرفت.

خليليان در ا دامه تصريح کرد: يکي ديگر از اقدامات که صورت گرفت تشکيل ستاد بهينه سازي سموم و چگونگي مصرف و همچنين نحوه کنترل اين سموم بود.

وزير جهاد کشاورزي خاطر نشان کرد: تا کنون با همکاري استاندارد 1300 مورد مواد شيميايي که مضر است را شناسايي کردم و 800 مورد ديگر در دستور اقدام مي‌باشد.

خليليان تاکيد کرد: واردات جهاد کشاورزي نيز مستقلا در مراکز توليدي پايش‌هاي انجام داده است.

وي با بيان اينکه 5 سم پر خطر را ز چرخه مصرف ممنوع و حذف کرديم گفت: 43 قلم سم کم خطر و جديد معرفي کرديم که تحت نظارت وزارت جهاد کشاوري به مصرف مي‌رسد.

وي همچنين خاطر نشان کرد: تا کنون در سطح برخي استان‌ها نقشه عناصر مغذي را فراهم کرده‌ايم تا با استناد به آنها کود توزيع و پخش شود که اين امر هم جنبه اقتصادي دارد و هم به لحاظ هداشت قابل کنترل مي‌باشد.

گفتني است خليليان وزير جهادو کشاورزي در پي سوال محمد دهقان نماينده چناران و طرقبه در خصوص نحوه اجراي بند (و) ماده 34 قانون پنج ساله پنجم توسعه جوهوري اسلامي ايران در مجلس حضور دارد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، وزیر ، کشاورزی ، خلیلیان ، سموم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار