بروجردي در ديدار با يك شخصيت سياسي عراق:

گفتگو ميان مخالفان و موافقان سوريه تنها راه حل بحران اين كشور است

ابراهیم بحرالعلوم از شخصیت‌های سیاسی عراق با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علاءالدین بروجردی رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در ابتدای اين دیدار با اشاره به پیوندها و مراودات دیرینه و برادرانه میان دو ملت گفت: ریشه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و مذهبی میان مردم مسلمان ایران و عراق بستر مناسبی برای توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه فیمابین فراهم کرده است.

وي با بیان اینکه ایران و عراق از ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برای تقویت و تحکیم روابط دوستانه برخوردارند، افزود: تقویت همکاری‌های پارلمانی فیمابین می‌تواند روابط دو کشور را وارد عرصه‌های نوینی از ارتباطات نزدیک و مستمر كند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحران اخیر در سوریه خاطرنشان کرد: گفت‌وگو و مذاکرات سیاسی میان گروه‌های مخالف و دوست در داخل سوریه تنها راه‌حل پایان بحران در این کشور می‌باشد.

در ادامه این دیدار ابراهیم بحرالعلوم از شخصیت‌های سیاسی عراق با تاکید بر اهمیت بسط و تعمیق همکاری‌های دوجانبه دو کشور گفت: همه گروه‌ها و جریانات سیاسی عراق بر ضرورت مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

بحرالعلوم در پایان همکاری کشورهای منطقه برای جلوگیری از گسترش بحران سوریه ضروری دانست.

انتهای پیام

برچسب ها: بروجردی ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار