سردار وحیدی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

دستاوردهای جديد فضایی همزمان با روز فضا رونمایی مي‌شود/ دستاوردهاي جديد ايران در حوزه پهپاد

وزیر دفاع از رونمايی دستاوردهای جديد فضایی همزمان با روز فضا خبر داد و گفت: در حوزه پهپاد، صاحب سبک هستيم و به دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای در زمينه ساخت پرنده‌هاي بدون سرنشين رسيده‌ايم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی در حاشیه اولین همایش مشترک ایمنی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایمنی حوزه گسترده‌ای دارد که شامل موضوعات و زیر مجموعه‌های متعدد است، اظهار داشت: نظام جامع ایمنی که امروز در وزارت دفاع دنبال می‌شود برای بهبود و ارتقا ایمنی و کیفیت در جامعه به ویژه نیروهای مسلح است و ایمنی را در کیفیت می‌داند؛ از طراحی محصول تا پایان دوره عمر آن، ایمنی عنصری همراه با آن محصول است.

وی افزود: وقتی وارد مراحل ساخت و تولید می‌شویم، ایمنی به عنوان یک فرآیند در تمامی مراحل و حوزه‌های مربوط به آن مورد توجه است؛ هم‌چنین در حوزه انبارداری‌ها و حفظ و طول عمر محصولات، ایمنی و کیفیت بسیار مطرح است.

وزير دفاع با اشاره به اهمیت ایمنی در حوزه انسانی و رفتارشناسی تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های نظام جامع ایمنی، هم‌آغوش با نظام جامع کیفیت است و ما آن را به عنوان نظام ایمنی و کیفیت می‌شناسیم که باید در تمامی این حوزه‌ها به خوبی رعایت شود.

سردار وحيدي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر دستاوردهای جدید حوزه ایمنی ابراز داشت: علاوه بر دستاوردهای پژوهشی که اخیرا در دانشگاه مالک اشتر رونمایی شد در آینده نزدیک، دستاوردهايی در حوزه فضایی رونمایی خواهیم کرد که همزمان با روز فضا افتتاح خواهد شد.

وی پژوهش روی پهپاد آرکیو 170 را در دستور کار نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: ما در حوزه پهپاد وابستگی به پهپادهای به دست آمده نداریم و در این حوزه خود صاحب‌نظر و صاحب سبک بوده و تولیدات خاص و طراحی خود را داریم. وزارت دفاع در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین،  به دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای رسیده است. ما اکنون در حال تولید اين پهپادها  هستيم و آن‌ها را در اختیار نیروهای مسلح خواهيم گذاشت.

وزير دفاع هم‌چنین در رابطه با پهپاد اسکن ایگل اظهار داشت: تولیدات ما در حوزه پهپاد هیچ چیز کمتر از اين نوع پهپاد ندارد و پهپادهایی بهتر از آن را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: وحیدی ، همایش ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار