عملکرد مناسب سازه های فولادی سبب حفظ ثروت ملی می شود

رییس انجمن تولیدکنندگان سازه های فولادی گفت:عملکرد مناسب در حوزه ساخت سازه های فولادی به حفظ ثروت ملی کشور کمک می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران ، امین بیدی امروز در سومین کنفرانس ملی سازه و فولاد اظهار داشت:مهمترین حلقه در زنجیره تولید سازه و فولاد ، تولیدکنندگان سازه های فولادی هستند که متولی اجرای سیاست های حاکمیتی تعیین شده در این بخش محسوب می شوند.


وی ادامه داد:عملکرد مناسب در این بخش و تولید سازه ها و مصالح فولادی با دوام به حفظ ثروت ملی و جلوگیری از اتلاف آن در  اثر حوادثی همچون زلزله کمک می کند.


بیدی تصریح کرد:هم اکنون اعضای انجمن سازه های فولادی با اخذ گواهی فعالیت صنعتی در طراحی و ساخت پروژه های عظیمی عمرانی پل صدر و طرح های پارس جنوبی مشارکت دارند.


وی افزود:تولیدکنندگان داخلی در بسیاری از پروژه های با کیفیت کار مشابه شرکت های معتبر خارجی فعالیت دارند و از این رو بسیاری از وابستگی ها به خارج برطرف شده است.


رییس انجمن تولیدکنندگان سازه های فولادی گفت: طی سال های اخیر این انجمن توانسته به همکاری سازمان ملی استاندارد مقدمات اجرای استاندارد ایزو 3834 را فراهم کند.


وی افزود: همچنین نخستین گواهینامه استاندارد سازه توسط اعضای انجمن اخذ شده است.


بیدی خاطرنشان کرد:مقدمات تدوین استاندارد تولید و نصب سازه های فولادی انچام شده و امیدواریم بودجه مناسبی برای اجرای آن اختصاص یابد.


وی گفت: همچنین طی دستورالعملی از شهرداری ، استفاده از سازه های فولادی که استاندارد ایزو 3834 ندارن ممنوع است و صدور جواز پایان کار منوط به اجرای این استاندارد خواهد بود.


لازم به ذکر است :انجمن سازه های فولادی ايران ، به منظور گسترش و پيشبرد و ارتقای علم و توسعه کمی و کيفی نيروهای متخصص و بهبود بخشيدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمينه های مربوط به سازه‌های فولادی ايران سومين کنفرانس ملی سازه و فولاد و سومين کنفرانس ملی کاربرد فولادهای پر استحکام در صنعت سازه و اولين کنفرانس ملی قاب‌های سبک فولادی را در چهارم و پنجم دی ماه سال جاری در هتل المپيک برگزار می کند.


 اين کنفرانس در بخش های مختلف شامل ارائه مقالات علمی، انتخاب طرح برتر سازه های فولادی کشور، انتخاب پايان نامه برتر کشور در زمينه سازه های فولادی و مسابقات دانشجويی ساخت پل فولادی و شبيه سازي با حضور جمعی از اساتيد و نخبگان صنعت فولاد کشور در کميته های مختلف، برگزار می شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار