درخواست استقرار "پاتریوت" اشتباه راهبردی ترکیه بود/ مذاکره سیاسی راه حل بحران سوریه

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نصب سامانه موشکی پاتریوت در ترکیه را اشتباه راهبردی برای این کشور دانست و گفت : این اقدام در آینده خسارت بیشتری را برای ترکیه رقم خواهد زد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، حوادث رخ داده در سوریه را حوادثی به دور از ذهن و پیچیده توصیف کرد و گفت : این ناآرامی‌ها ارمغانی است که دشمنان و گروه‌های مخالف برای مردم سوریه آورده‌اند. 

وی افزود: دشمنان سعی دارند با اعلام مشروعیت به گروه مخالف، راه را برای مداخله خود در داخل این کشور باز کنند و این مورد را در رسانه‌های وابسته به خود مرتباً منتشر می‌کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه با گذشت 22 ماه از بحران در سوریه مردم این کشور همچنان حامی حکومتشان هستند، اظهار داشت: شاید در بخش‌هایی، ارتش سوریه دچار فروپاشی شده باشد ولی اهدافی که قدرت‌های خارجی و از جمله محور غربی - عربی دنبال می‌کنند به قدری پیچیده است که اگر در خود کشورهای حامی تروریست‌ها رخ می‌داد قطعاً  "سر و ته" آنها  یکی می‌شد.

سردار جوانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد روندی که در این کشور در حال سپری شدن است، روندی نیست که بتواند یک طرف را بر طرف دیگر پیروز کند؛ امیدواریم از خسارت‌های پیش رو جلوگیری شود و به نظر من راه حل آن مذاکرات سیاسی است.

رئیس سابق اداره سیاسی سپاه پاسداران درباره استقرار سامانه پدافندی پاتریوت در مرز ترکیه و هدف آنکارا از این اقدام گفت: استقرار سامانه پاتریوت بیشتر جنبه عملیات روانی دارد تا روحیه از دست رفته گروه‌های تروریستی در سوریه افزایش یابد.

وی اضافه کرد : ترکیه با این درخواست از ناتو دچار اشتباه راهبردی شده است و در آینده خسارت بیشتری را برای ترکیه رقم خواهد زد.

سردار جوانی با بیان این مطلب که تهدیدی برای ترکیه وجود ندارد که آنها تصمیم به استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز با سوریه گرفته‌اند، اظهار داشت: اگر ترکیه با این اقدام دنبال مقدمه چینی برای مداخله مستقیم در خاک سوریه است، باید بگویم که اشتباه کرده‌اند و آنها فریب غرب، آمریکا و ناتو را خورده اند چرا که آنها به دنبال اهداف بلند مدت در سوریه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهداف بلند مدت آمریکا در سوریه با منافع ترکیه همخوانی ندارد و امیدواریم دولت ترکیه تأمل بیشتری را بر روی این مسئله داشته باشد و از تنش‌های بیشتر در منطقه جلوگیری کند.

برچسب ها: سپاه ، ترکیه ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار