رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر آنچه به یک گروه علمی در دانشگاه‌ها اعتبار می‌دهد اسم آزاد یا دولتی بودن نیست.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ خسرو دانشجو صبح امروز در برنامه تلویزیونی «طلوع» با اشاره به نحوه سنجش دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها را از حوزه علم می‌سنجند که علوم تحقیقات در میان واحدهای دانشگاه آزاد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سنجش امتیازها واحد علوم تحقیقات دارای امتیاز 10 هزار است که نزدیک‌ترین امتیاز به آن واحد تهران مرکز با 3000 امتیاز می‌باشد.

وی با بیان اینکه واحد علوم تحقیقات بیشتر برای فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی شکل گرفته است، اظهار کرد: پس از ایجاد علوم تحقیقات تهران، به مرور شعباتی در سراسر کشور شکل گرفت و در حال حاضر علوم تحقیقات دارای 42 شعبه است که به عنوان پردیس در سراسر کشور به تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی اقدام می‌کنند.

وی در خصوص تعداد دانشجویان واحد علوم تحقیقات تهران گفت: در این واحد حدود 5000 دانشجو در دوره دکترای تخصصی، 300 دانشجو در دوره دکتری حرفه‌ای، 15000 دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و 13 هزار دانشجو در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

نحوه نظارت بر شعبات علوم تحقیقات

دانشجو در خصوص نحوه نظارت بر شعبات علوم تحقیقات گفت: واحد علوم تحقیقات تهران از نظر آموزشی و پژوهشی بر فعالیت‌های شعبات علوم و تحقیقات نظارت دارد.

واحد علوم تحقیقات وسیعترین دانشگاه پایتخت

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات حدود 30 هزار هکتار وسعت دارد، اظهار کرد: از لحاظ وسعت این واحد بزرگترین دانشگاه مستقر در تهران است.

واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با بیان اینکه این واحد از لحاظ آزمایشگاه یکی از مجهزترین و به روز ترین آزمایشگاه‌های کشور را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر دو مجتمع آزمایشگاهی وسیع در علوم تحقیقات مستقر است که حتی گاهی اوقات به دانشجویان خارج از این واحد خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در 17 سال قبل، گفت: در حوزه تولید علم مجموعه دانشگاه‌های کشور در سال‌های اخیر بسیار خوب فعالیت کرده‌اند و اهدافی که برای سالهای آتی در نظر گرفته شده بود، خیلی زودتر دست یافت.

تولیدات علمی واحد علوم و تحقیقات

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات دارای 1000 عضو هیات علمی است، تصریح کرد: برترین مجله کشور در ISI مربوط به این واحد است و همچنین دارای 42 مجله علمی پژوهشی است که از این تعداد حدود 20 مجله رتبه وزارتین علوم و بهداشت را دریافت کرد.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال 500 مقاله ISI و همچنین 400 مجله علمی پژوهشی منتشر شده است.

رد پذیرش جامانده‌های سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه آزاد

وی در پاسخ به این سوال که تصور این است که جا مانده‌های کنکورهای سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه آزاد راه می‌یابند، اظهار کرد: بنده این موضوع را قبول ندارم چرا که ما در دانشگاه آزاد گروه‌ها و رشته‌هایی داریم که بسیار قوی عمل می‌کنند و دارای متقاضیان بسیاری هستند که به دلیل داشتن امکانات و به روز بودن آن رشته‌ها در دانشگاه آزاد در انتخاب اول خود این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: دانشجویانی هستند که دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه‌های دولتی گذرانده‌اند و در دوره دکتری علوم تحقیقات را انتخاب کرده‌اند و حتی بالعکس آن هم وجود دارد.

دانشجویان دولتی‌ بر دانشگاه آزادی‌ها برتری ندارند

وی افزود: بنده همانطور که در دانشگاه آزاد مسئولیتی دارم و تدریس می‌کنم، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و در دانشگاه‌های دولتی نیز دانشجو دارم و هیچ وقت همچین برداشتی ندارم که در کلاس درس دانشجویان دانشگاه دولتی برتری نسبت به دانشجویان آزاد دارند و حتی در بسیاری از مواقع در رشته تخصصی بنده هیچ تفاوتی میان دانشجویان دولتی و آزاد احساس نمی‌کنم.

آنچه که به گروه علمی اعتبار می‌دهد عنوان و اسم دانشگاه نیست

دانشجو با تاکید بر اینکه آنچه که به گروه علمی اعتبار می‌دهد عنوان و اسم دانشگاه نیست، خاطر نشان کرد: تعداد اعضای هیات علمی و مرتبه علمی آنان اعتبار به گروه می‌دهد و ما خوشبختانه از خدمات اساتیدی بهره می‌بریم که استاد تمام هستند و اینهاست که موجب قوت گروه می‌شود.

دانشگاه آزاد در میان دانشگاه‌های کشور رتبه دوم را دارد

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در میان دانشگاه‌های کشور رتبه دوم را دارد اظهار کرد: همیشه دانشگاه آزاد در رتبه بندی به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته‌اند بنابراین فقط رتبه علوم تحقیقات که در چه جایگاهی قرار دارد بررسی نشده است.

نحوه انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به دانشگاه آزاد

وی با اشاره به افزایش درخواست دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور برای بازگشت به داخل گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز، متقاضیان بازگشت به داخل بسیار زیاد شده است. بنابراین در هیات رئیسه دانشگاه آزاد در این زمینه تصمیم گرفته شد که سیکلی برای ارزشیابی آنان و پذیرش در دانشگاه آزاد رعایت شود.

وی افزود: بر این اساس ابتدا متقاضی درخواست خود را به معاونت بین الملل دانشگاه آزاد مطرح و پس از ارزشیابی اعتبار دانشگاه توسط معاونت بین‌الملل، دانشجو به معاونت آموزشی معرفی می‌شود که در آنجا تصمیم گرفته می‌شود که کدام دانشجو بر اساس درجه علمی به کدام واحد معرفی شود و در نهایت پس از معرفی، گروه تخصصی در مورد میزان واحدهایی که گذرانده است، تصمیم گیری می‌کنند.

جذب 120 عضو هیات علمی جدید در واحد علوم تحقیقات

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با اشاره به انتشار فراخوان جذب اعضای هیات علمی در طی دو هفته گذشته در سایت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: جذب اعضای هیات علمی به صورت فراخوان در دانشگاه آزاد دوبار در سال انجام می‌شود که علیرغم اینکه واحد علوم تحقیقات دارای 1000 عضو هیات علمی است اما در این فراخوان 120 نفر نیز مجددا اعلام نیاز کرده‌ایم.

برای جذب فارغ‌التحصیلان خارج از کشور فرش قرمز پهن نمی‌کنیم


دانشجو در خصوص نحوه سنجش فارغ التحصیلان داخل و خارج از کشور برای جذب به عنوان هیات علمی گفت: نگاه ما اینگونه نیست که اگر فردی در خارج از کشور تحصیل کرده است برای آن فرش قرمز پهن کنیم و میان وی و فارغ التحصیل داخل کشور تفاوت قائل شویم. حتی در شرایط مساوی میان صلاحیت‌های علمی فارغ‌التحصیل داخل و خارج از کشور فارغ التحصیل داخل را انتخاب خواهیم کرد ولی در صورتی که تفاوت علمی میان آنان وجود داشته باشد، گروه تخصصی این موضوع را بررسی می‌کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دانشگاه دولتی روزانه موقع آزاد سازی مدرک برای لیسانس هشت میلیون و برای فوق لیسانس دوازه میلیون پول میگیره هزینه پایان نامه، خوابگاه و ... هم بادخود دانشجو هست ،
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۱:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
اتفاقا همیشه دانشجویان روزانه به همه ی دانشجویان برتری دارند چون سوادشون بیشتر بوده که رتبه بهتر آوردن. دانشگاه آزادیا خودشونم بکشن دارن پول میدن نمره میگیرن هه هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
اخی دلتی قبول شدی خوشبحالت !!اگه اطلاعاتتو یکم ببری بالا میفهمی که بستگی به انتخاب رشته و اولویتت داره و البته ظرفیت ها وقتی کسی پزشکی بخواد و ظرفیت دولتی نرسه طبیعتا بجای به رشته ی دولتی دیگه ازادو انتخاب میکنه
Germany
م د
۲۳:۱۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
باو برادر من یه چیزی میگی ها. خیلی از دانشجویانی که به آزاد رفتن دارن درس میخونند تا بار علمیشون بیشتر بشه. هر چی باشن دارن زحماتی رو که کشیدن و مزد زحماتش رو که نتونسته دولتی به رشته مورد نظرش بره داره از آزاد میره و همینطور پولش رو داره پرداخت میکنه.
آخرین اخبار