محمد جواد لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری

سران فتنه نه تنها به منافع ملی کشور بلکه به جهان اسلام ضربه وارد کردند/ غرب در تلاش است تا کشور را در فتنه دیگری بیاندازد + فيلم

حماسه 9 دی با حضور محمد جواد لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با حضور محمد جواد لاریجانی آغاز شد.
 
در این برنامه حماسه 9 دی مورد بررسی قرار می گیرد.
 
مهمترین محورهای این گفتگو به شرح زیر است:
 
- اتفاقات روز عاشورا کودتایی علیه جمهوری اسلامی است که تجربه 3 دهه حکومت اسلامی است که برای غرب بسیار خطرناک است.
 
- انقلاب ایران برخلاف دموکراسی لیبرال غرب است و می گویند ملتی نباید تجربه دیگری داشته باشند اما ما این جامعه مدنی خود را بر اساس مبانی اسلامی بوجود آوردیم.
 
- تجربه 30 ساله، توانست ایران را از کشور دست نشانده، ناتوان و وابسته به کشوری پیشرفته، مدرن، خودکفا و موفق با جامعه مدنی پیشرفته تبدیل کند، بنابراین زنجیره فتنه ها علیه ایران هرگز متوقف نمی شود.
 
- مردم مصر نیست دیدند که با سیستم سکولار به جایی نرسیدند و با تغییر قانون اساسی تلاش کردند تا مبانی اسلام را برای اداره کشور بکار ببرند و این نشانگر تاثیر جمهوری اسلامی بر کشورها است .
 
- هرچه افق های بیشتری از انقلاب نشان داده شود، دشمنی غرب با ما افزایش می یابد.
 
- 9 دیماه، پایه ای برای آینده ما است و ما باید از آن درس بگیریم و ما می بینیم که غرب در حال نقطه چینی برای انتخابات است.
 
- غرب در تلاش است تا الغا کند که دموکراسی تنها با حکومت لیبرالیسم ممکن است که جمهوری اسلامی نقیض این امر است و ما در کشور بهترین نوع دموکراسی را داریم.
 
- برخی بگومگوهای داخلی ما خوب است، البته باید ما باهوش خود این بگو و مگوها را در راستای بهبود شرایط چیش ببریم.
 
- سیاستمداران عقب تر از مردم هستند و مردم ما باهوش ترند.
 
- 9 دی سبب شد، سه چیز بطور همزمان به اوج خود برسیدکه اولین آن بصیرت مردم بود چراکه می دانیم فتنه یک کودتای تو در تو و پیچیده بود که ملت ما این را فهمید. دوم تشخیص وظیفه و سوم انجام به وظیفه که مردم برای انجام آن قیام کردند.
 
- هروقت با بصیرت فهمیدیم و به موقع برای انجام قیام کردیم توطئه های غرب خنثی خواهد شد.
 
- من معتقدم سخنان رهبری باطل السحر است و در دهه 80 بصیرت، در دهه 90 اقتصاد مقاومتی کلید واژه هایی برای ابطال فتنه ها علیه مردم بود.
 
- مقام معظم رهبری از زمانی که زمام رهبری را بدست گرفتند، پرچم علم را بلند کردند و دفتر ایشان برای مسائل علمی گزارش می خواهند و نتیجه اش را الان می بینیم.
 
- کشورهای منطقه پشت ما سنگر گرفتند تا بعد از موفقیت های ما راه ما را ادامه دهند و ما داریم مسیر را برای کشوه و ملل دیگر هموار می کنیم مانند مسائل هسته ای که غرب می خواست مختص خودش باشد تا هنگام نیاز مردم و ملل دیگر آنان را به بردگی بگیرند و این انرژی را در اختیارشان بگذارند.
 
-  حرفی کریه تر از این نیست که دولتمردان مغرور و خودمحور بر میگردند با کمال پر رویی به کشورهای اسلامی می گویند چرا شما قوانین خود را بر اساس شرع  اسلام تدوین کردید.
 
- رهبران جریان فتنه معتقد بودند 13 میلیون از مردم را با خود دارند درحالی که مشخص شد 100 نفر هم ندارند چراکه رای دهندگان به انان برای کشور رای دادند و رهبری با روشنگری های خود پرده ها ا از جلوی چشم مردم کنار زدند.
 
- سران فتنه نه تنها به منافع ملی کشور بلکه به جهان اسلام ضربه وارد کردند و غربی ها در فتنه به اندازه ای ذوق زده شدند که با موضع گیری های احمقانه خیلی زود پشیمان شده و به شکست خودشان پی بردند.
 
- غرب به دلیل شکست بزرگی که خورد تلاش کرد تا فشارها بر جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد و به این نتیجه رسیدند که بدنه نظام بسار قوی است و مردم همواره با نظام همراه هستند و تلاش کردند تا معیشت را بر مردم سخت کنند تا آنان تسلیم شوند.
 
- یک مطلعی مد شده که برخی می گویند گرانی ها و ... بدلیل تحریم ها است، اصلا مگر قرار بود مملکت را بدون تحریم اداره کنیم که مدام می گوییم یک سری فشارها بدلیل تحریم است.
 
- غرب در تلاش است تا مردم را در یک فتنه دیگری بیاندازد اما مردم ما با هشیاری از این نیز عبور می کند و انتخابات سال آتی، انتخاباتی خوب و آرام است.
 
- از هم گسیختگی اقتصاد از نقشه های دشمن است که باید خنثی شود و باید نقطه چینی های فتنه جدید را پیش از وقوع به مردم بشناسیم.
 
- ما باید به مردم منطقه نشان دهیم که تغییر دولت ها با خوشحالی است نه با جنگ و دعوا چراکه چشم ملت ها به ما است و ما باید دست به دست هم بدهیم تا ماه های آخر آقای احمدی نژاد، همه چیز خوب انجام شود.
 
- ولایت فقیه سنگر ماهیت اسلامی نظام ما است و به همین دلیل است که امروزه ولایت نظام که پایه مشروعیت کشور است مورد همجمه قرار گرفته است و دشمن ستون فقرات کشور را مورد تهاجم قرار داده که در فتنه نیز با شعارهای انحرافی شاهد آن بودیم.
 
- ملت ما باید گروه های سیاسی که حرف های مشکوکی می زنند که با حرف های رهبری مغایر است و مخالف مکتب اهل بیت است را شناسایی کرده و آنان را به دیوار بکوبند.
 
- ما در سه فضا باید ادبیات خود را تنظیم کنیم، اول فضای داخلی کشوراست که باید باور داشته باشیم که می توانیم چراکه افق های روشن و بلندی داریم. فضای دوم جهان اسلام است و ما باید برای آنان روشنگر راه باشیم و تعاملان برادرانه و سازنده باشد و دست اجانب در سلفی گری های کور است و جهان اسلام دنبال آن نیست.رهبری توانستند ادبیات جهان اسلامی فاخری را هدایت کنند. فضای سوم در جهان فرای جهان اسلامی است که فضای جهاد فرهنگی است.

ويدئوي كامل اين برنامه را اينجا ببينيد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار