حجت‌الاسلام صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:

حمايت قاطع مردم از رهبري/ حماسه 9 دي پاسخ روشن ملت به فتنه انگيزان بود

خطيب نماز جمعه تهران گفت: مردم در حماسه 9 دي سنگ تمام گذاشتند و بدون اتکا به هیچ دستگاهی با حضور میلیونی خود این فتنه 88 را سرکوب و با حضور دشمن شكن خود به امام زمان(عج) ادای دین کردند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حماسه 9 دی گفت:‌ عده‌ای پس از برگزاري انتخابات سال 88 اعلام تقلب کردند و اين طبیعی است که هر شکست‌ خورده‌ای اعلام تقلب کند اما مجرای قانون هم وجود دارد.

وی افزود: رهبری با ظرفیت خارق‌العاده‌ای که خارج از تصور است، به ْآنها فرصت دادند و گفتند بیایید به نمایندگانتان بگویید تا در این رابطه اقدام کنند و ما پیگیر می‌شویم، اما آنها گفتند ما به خیابان‌ها می‌آییم و اين در حالي است كه مردم قانون‌گریزی را نمی‌پذیرند.

* رهنمودهاي رهبري در خلق حماسه 9 دي خارق العاده بود


وي با اشاره به حضور هميشگي ملت در صحنه هاي خطير انقلاب اسلامي، تصريح كرد: مقابله جانانه ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس در برابر قدرت نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی شرق و غرب برای همه روشن بود و ملت ما در مقابل آنها خم به ابرو نیاورد و در نهایت پیروز شد.

وی اظهار داشت: چه دلیلی بالاتر از این حادثه برای اثبات حقانیت خودمان و رهبری نیاز داریم؟

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه رحلت امام حادثه‌ای بود که کسی فکر نمی‌کرد جای ایشان را فرد دیگری بتواند بگیرد و این بار سنگین را به دوش بکشد، گفت: اما رهبر معظم انقلاب توانستند در اوج آبرومندی این وظیفه را بر عهده گرفته و پیش بروند.

حجت‌الاسلام صدیقی یکی دیگر از دلایل خلق حماسه 9 دی هماهنگی سران استکبار با حرکت سران فتنه در داخل کشور خواند و گفت: روسای جمهور انگلیس و آمریکا و آلمان در فتنه 88 به صحنه آمدند و کمک کردند و از سفارت انگلیس نیز برخی افراد در تجمعات شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) که فرمودند اگر استکبار از جریانی حمایت کرد اشکالی در آن وجود دارد، اظهار داشت: ملت ما در مقابل هر جریان و گروهی که همسو با استکبار و انگلیس باشد با قاطعیت برخورد کرده و از این به بعد نیز خواهد کرد.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه‌های دوم، فراهم کردن زمینه‌ای برای متمرکز کردن همه منحرفان و ایجاد کانونی برای فساد را یکی دیگر از علل بروز حماسه 9 دی خواند و گفت: مردم مشاهده کردند که فتنه کم کم تبدیل به کانونی برای حضور منافقین، سلطنت طلب‌ها، مارکسیست‌های چپ و معاندین انقلاب شده است و به همین خاطر به خطرناک بودن آن پی بردند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان امام راحل اظهار داشت: امام فرمودند که اگر حرکتی در کشور اتفاق افتاد و سران استکبار از آن اعلام رضایت کردند باید نگران باشید لذا از هر درسی که ایشان به ما می‌دادند باید عبرت گرفت، ملت ما با قاطعیت در مقابل اینگونه اقدامات خواهد ایستاد.

* ملت در حماسه 9 دي 88 حضوري دشمن شكن داشتند

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: مسئله دیگری که حائز اهمیت است، آتشی است که جرقه زد و مردم عاشق را به صحنه کشاند و باعث ذوب شدن مردم در نظام شد، فتنه‌گرایان عکس‌های امام و رهبری را پاره کردند، این تحرکات مبارزه سریع با مقدسات ما است.

وي افزود: فتنه انگيزان حرمت ماه رمضان را شکستند و در اين ماه روزه‌خواری کردند، در روز عاشورا به امام حسین(ع) جسارت کردند و اینجا بود که مردم دیدند دیگر نباید بیکار بنشینند، چرا كه برای مردم مقدسات از جان و ناموس‌شان با ارزش‌تر است.

اين استاد معارف اخلاقي در ادامه تاكيد كرد: در ماجرای فتنه مردم سنگ تمام گذاشتند و همین مردم بدون اتکا به هیچ دستگاهی با حضور میلیونی خود این فتنه را سرکوب کردند و با حضور دشمن شكن خود به امام زمان(عج) ادای دین کردند.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود به سخنانی از امام راحل به گورباچف اشاره کرد و از پیوستن آیت‌الله موحدی کرمانی به جمع خطبای نماز جمعه تهران ابراز خرسندي كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صدیقی ، نماز ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار