شهرکرد /

آغاز اجرای طرح انتقال آب سد چغاخور به صنایع شرق استان چهارمحال و بختیاری

عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد چغاخور به صنایع شرق استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار، مسئولان استانی و شهرستان بروجن آغازشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، در آیین آغاز عملیات اجرایی  طرح انتقال آب، طول این مسیر را 23 كیلومتر و قطر لوله های انتقال آب را 900 میلیمتر اعلام كرد.

علی اصغر عنابستانی گفت: روش انتقال آب، ثقلی است و نوع لوله ای كه در این طرح استفاده شده GRP با دبی حدود 350 لیتر در ثانیه است.

وی، باپیش بینی اینكه اجرای این طرح دو ماه به طول می انجامد، افزود: اجرای این طرح 62 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
عنابستانی تصریح كرد: در سال های اخیر نسبت به مدیریت منابع آب استان چهارمحال و بختیاری بی توجهی شده و باید منابع آب به صورت صحیح مدیریت شود و ضروری است تا طرح های استفاده بهینه آب در استان اجرایی شود.
وی گفت: برای انجام امور باید اولویت بندی صحیح كرد و از تمام ظرفیت ها به ویژه ظرفیت های مردمی در راستای انجام امور استفاده كرد.

عنابستانی، مردمی كردن اقتصاد را از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در شرایط كنونی كه در یك جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم ضروری است تا با مردمی كردن اقتصاد، از این مرحله سخت نیز به سلامت عبور كرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: سخت كردن عرصه زندگی و معیشت مردم از مهم ترین اهداف تحریم های اقتصادی دشمن است و دشمن بعد از ناكامی در فتنه 88، سعی دارد با ایجاد تحریم های اقتصادی كارآمدی نظام را خدشه دار كند.

منطقه چغاخور شهرستان بروجن، در فاصله حدود 40 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و تالاب بین المللی چغاخور از جاذبه های گردشگری طبیعی استان چهارمحال و بختیاری است./س

برچسب ها: انتقال ، آب ، چغاخور ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.