اردبیل /

مذاکره با آمریکا تابو نیست/ ‌چند شر‌ط مذاکره ایران با آمریکا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مذاکره با آمریکا تابو نیست چرا که امکان این مذاکره وجود دارد مشروط به اینکه آمریکا بتواند رفتار خود را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در خصوص رابطه ایران با آمریکا و پیشنهادات ارائه شده از سوی سران کشور آمریکا اظهار داشت: بنده معتقدم گفتمانی که در این زمینه از سوی آمریکا مطرح می‌شود صادقانه نیست چرا که آنها هنوز باور ندارد که ایران کشوری مستقل، قدرتمند و عزتمند است.

وی با بیان اینکه آمریکا همچنان با رویکرد تخریبی و خصمانه به رابطه با ایران فکر کرده و در صدد تحقق آن است، افزود: به نظر می‌رسد با چنین دیدگاهی نمی‌توان به برقراری رابطه ایران با آمریکا که شیطنتی در پشت پرده آن است امیدوار بود.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود : این شیطنت‌ها به گونه‌ای است که آنها با ادعای مذاکره با ایران همچنان تحریم‌های خود را تشدید می‌کنند و ملت ایران را به عنوان یک ملت مستقل، آزاد و بدون وابستگی به غرب و شرق نمی‌پذیرند.

حقیقت پور ادامه داد: آمریکا سعی می‌کند در آستانه انتخابات ایران اوضاع و احوال را رصد کرده و برای ضربه زدن به انسجام سیاسی و اجتماعی کشورمان به حربه‌هایی متوسل شود اما غافل از این امر است که ملت ایران در انتخابات آینده تو دهنی بزرگی را به آنها خواهند زد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به شرایط مشروط برقراری رابطه ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا باید در وهله اول ایران را به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر قبول کند و در مذاکرات شرایط تساوی حقوقی بین ایران و آمریکا برقرار باشد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: نباید آمریکا به دلیل رفتارهای قلدر مآبانه و یا بزرگ بودن کشورش در این مذاکرات مزیتی خاص برای خود در نظر بگیرد در حالی که ما در یک شرایط مساوی و عادلانه می‌توانیم به مذاکرات امیدوار باشیم.

وی شرط دوم را اظهار ندامت و پشیمانی آمریکا از کرده‌های خود عنوان کرد و افزود: آمریکا باید از رفتارهای گذشته خود به ویژه دخالت در کودتاها، جنگ‌ تحمیلی، دعوت از گروه‌های معاند علیه انقلاب اسلامی و بلوکه کردن سرمایه‌های ایران دست بردارد و به گونه‌ای تلاش کند تا جبران مافات کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: در شرایطی که آمریکا به این تعهدات خود عمل کند می‌توان در آینده با درایت مقام معظم رهبری و فرمان ایشان به مذاکره با آمریکا امیدوار بود به شرط آنکه همه این ویژگی‌ها و برجستگی‌ها مورد توجه قرار گیرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، مذاکره ، ایران ، با ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.