عضو کمیسیون بهداشت مطرح کرد

کاهش وابستگي به واردات دارو گامي در جهت اقتصاد مقاومتي

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس گفت: با حمایت دولت از بهارستان‌نشین‌ها باید کاری کرد تا سیاست گذاری‌ها در راستای کاهش وابستگی به واردات و افزایش صادرات صورت گیرد، چرا که افزایش واردات منجر به صدمه به اقتصاد مقاومتی کشور می‌شود.

عبد الرحمان رستمیان نماینده مردم سمنان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایران و تأکیدات مقام معظم رهبری گفت: ما بايد در سالی که از جانب رهبری بر حمایت از تولید ملی نامگذاری شده به فعالیت اجرایی بپردازیم .
 
وی در ادامه تصریح کرد: در این سال بايد فعالیت اجرايی کشور را ارتقا داده و اهداف خود را پياده كنيم كه قسمتي از آن منوط به برنامه‌ريزي در پارلمان است  تا هر چه سريع‌تر به منويات رهبري دست پيدا کنيم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در سه ماهه پاياني سال تمامي وزارتخانه‌هاي دولت و کمیسیون‌هاي مجلس باید توانایی‌های خود را شناسایی کند و به دنبال آن ظرفیت‌های تولیدی کشور را ارتقا بخشد تا دراین صورت واردات ازکشورهای دیگر کاهش یابد.

رستمیان در ادامه افزود: امسال نزدیک به دو ونیم میلیون دلار به دارو تخصیص پیدا کرده که 900 میلیون یورو و چیزی حدود یک و دو دهم میلیارد تومان آن محقق شد  لذا ما بايد برای دست‌یابی به امنیت دارویی وابستگی خود را به واردات كاهش دهيم كه اين امر  با کم‌کردن وابستگی سالانه امکان پذیر می‌شود.

نماینده مردم سمنان بیان کرد: با حمایت و همكاري دولت و مجلس با يكديگر ا باید کاری کرد تا سیاست‌گذاری‌ها در راستای کاهش وابستگی به واردات و افزایش صادرات صورت گیرد، چرا که افزایش واردات منجر به صدمه به اقتصاد مقاومتی کشور می‌شود.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار