گزارشي از تلاشهاي کور براي تقسيم قومي و مذهبي سوريه؛

از ملاقات پشت درهاي بسته در وزارت خارجه آمريكا تا اهداف پنهان دو هم پيمان براي تجزيه سوريه

مقاله جاري از اهداف پنهاني سياست خارجي آمريكا پرده بر مي‌دارد و نشان مي‌دهد كه هدف آمريكا از مداخله در سوريه تقسيم و تجزيه آن كشور به بخش‌هاي مختلف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه خبري گلوبال ريسرچ، اين گزارش که ابتدا در روزنامه صهيونيستي جروزالم پست منتشر شده بود، نشان مي‌دهد آمريكا قصد دارد با تقسيم قومي و مذهبي سوريه را به مناطق "مستقل" و "خودمختار" تقسيم نمايند كه مقدمه‌اي براي تجزيه آن كشور است و در اين طرح رژيم صهيونيستي نيز با آمريكا همكاري مي‌كند تا در سوريه بي ثباتي سياسي را افزايش دهد.  
 
در مقاله جروزالم پست تحت عنوان "سياستمداران كُرد صهيونيست به حمايت از تجزيه سوريه فرا مي‌خوانند" آمده است: آمريكا و رژيم صهيونيستي طبق اين برنامه در پي "والكانيزه نمودن" سوريه هستند تا از طريق دامن زدن به اختلاف قوميتي "جنگي داخلي" را همچون يوگسلاوي سابق در سوريه بوجود آوردند. ماه گذشته اخباري منتشر شد مبني بر آنكه تروريست‌هاي سوري به كوزوو اعزام شده‌اند تا در آنجا تحت حمايت نيروهاي آمريكايي و شبه نظاميان آن منطقه روش‌هاي مبارزه مسلحانه به شيوه جنگ‌هاي داخلي يوگسلاوي را فراگيرند.  
 
"شرخون عباس" رئيس پايگاه آمريكائي مجمع ملي كردستان سوريه، رژيم صهيونيستي را به حمايت از تجزيه سوريه بر اساس قوميت‌هاي مختلف موجود در آن كشور" فراخوانده است".   
وي علنا اظهار داشته كه ما به اين اقدام نياز داريم و قوميت‌ها و مذاهب مختلف از جمله سني، شيعيان و علويان، كردها و دروزي‌ها بايستي هر يك مناطق "مستقل" خود را در اختيار داشته باشند.  
 
** ملاقات پشت درهاي بسته در وزارت امور خارجه آمريكا   
 
گروهي از مقامات رده بالاي وزارت امور خارجه آمريكا در ماه مي با جمعي از اعضاي اپوزيسيون كُرد سوريه ملاقات داشته‌اند. از جمله افراد حاضر در اين نشست "رابرت استفن فورد" سفير پيشين آمريكا در سوريه (كه نقشي كليدي در حمايت از تروريست‌هاي سوري ايفا نموده است)، "فدريك سي. هوف" يكي از بازرگانان پيشين باسابقه و "ريچارد آرميتاژ" بعنوان هماهنگ كننده ويژه امور سوريه بوده‌اند. گفتني است كه "جفري فلتمن" معاون وزير امور خارجه آمريكا و مشاور در زمينه خاور نزديك نيز در اين جلسه حضور داشته است.  
 
در اين ديدار رهبر گروه موسوم به مجمع ملي كردستان سوريه رسما از دولت آمريكا خواسته تا آنان را در تشكيل كشور مستقل كردستان ياري كند و اظهار داشته كه "مارك تونر" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا نيز از كمك آمريكا به اپوزيسيون كرد سوريه براي مبارزه عليه دولت سوريه خبر داده است."  
 
وي از دولت آمريكا خواسته تا آنان را براي جدايي از سوريه و پيوستن به اقليم كردستان عراق به منظور تشكيل يك كشور كُرد مستقل ياري دهد.  
 
پيش از اين نيز سرهنگ "رالف پيترز" نقشه‌اي را منتشر كرده بود كه در آن دولت امريكا را تشويق به تجزيه بخش‌هاي مختلف خاورميانه تحت عنوان برنامه "خاورميانه جديد" نموده بود.
برچسب ها: تجزیه ، سوریه ، آمریکا ، اسرائیل ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار