در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام شد

اخذ "راي الكترونيكي" در انتخابات آتي رياست‌جمهوري/ برگزاري انتخابات تمام‌ رايانه‌اي‌ در برخي از شهرها

رئيس مرکز فناوري اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور تعداد محدودي از شهرها را براي اخذ "راي الکترونيکي" در شعب آن شهرها مشخص کرده است که پس از تاييد شوراي نگهبان نام آن شهرها اعلام خواهد شد.

امير شجاعان در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاري انتخابات به‌صورت تمام رايانه‌اي اظهار داشت: برگزاري انتخابات به صورت تمام رايانه‌اي زماني محقق خواهد شد که فرآيند کل انتخابات به شکل رايانه‌اي باشد يعني از زمان ثبت‌نام تا زمان شمارش آرا اين فرآيند داير باشد تا بتوانيم يک انتخابات تمام رايانه‌اي را مشاهده کنيم‌.

وي افزود: يکي از فرايندهايي که در اين ميان مي‌توانيم به آن اشاره داشت، اخذ "راي الکترونيکي" است که برگزاري اين نمونه را در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهر پاکدشت شاهد بوديم که مورد استفاده قرار گرفت.

رئيس مرکز فناوري اطلاعات ستاد انتخابات کشور در مورد اخذ راي الکترونيکي در کشور خاطرنشان كرد: وزارت کشور تعداد محدودي از شهرها را که هنوز قطعي نشده براي اخذ راي الکترونيکي در شعب آن شهرها مشخص کرده است که پس از تاييد شوراي نگهبان نام آن شهرها اعلام خواهد شد.

شجاعان تصريح کرد: تلاش داريم در اين انتخاب، شهرهاي کمتري اما با وسعت بيشتري را براي برگزاري انتخابات تمام رايانه‌اي انتخاب کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا وزارت کشور جلساتي را با اعضاي شوراي نگهبان به منظور هماهنگي بيشتر براي برگزاري انتخابات يازدهم رياست جمهوري و دوره چهارم شوراها برگزار مي‌کند، اظهار داشت: تمام دست‌اندرکاران برگزاري انتخابات در وزارت کشور جلسات هفتگي را با اعضاي شوراي نگهبان به منظور هماهنگي بيشتر و براي آخرين تصميم‌گيري‌ها برگزار مي‌کنند.

رئيس مرکز فناوري اطلاعات ستاد انتخابات کشور در مورد امکانات سخت‌افزاري گفت: با توجه به اينکه انتخابات تمام رايانه‌اي در شهرهاي محدودي برگزار خواهد شد، مشکلي براي تجهيز کردن امکانات رايانه‌اي در اين شعب وجود ندارد لذا تاکنون بيشتر اين امکانات در وزارت کشور تهيه شده است.

شجاعان در خاتمه خاطر‌نشان کرد: ديگر حوزه‌ها و شعب‌هاي اخذ راي در شهرها مجهز به سيستم رايانه‌اي خواهند بود که از طريق سيستم نرم‌افزاري که در آن‌ها تعريف شده است فرآيند انتخابات را اجرا مي‌کنند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار