کاهش تحرک احتمال بروز واریس را افزایش می دهد

با تغییر سبک زندگی و کاهش تحرک ابتلا به بیماری واریس رو به افزایش بوده و امروزه حدود 20 تا 25 درصد انسان ها به این بیماری مبتلا هستند.

دکتر ربانی، فوق تخصص جراحی عروق در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  با ماشینی شدن سبک زندگی و کاهش تحرک ابتلا به بیماری واریس در حال افزایش بوده و امروزه حدود 20 تا 25 درصد انسان ها به این بیماری مبتلا هستند.

وی درباره ی انواع بیماری واریس گفت: وقتی رگ های سطحی زیر پوست قطر و طولشان افزایش می یابد و مارپیچ می شود و واريس به وجود می آید که برای این بیماری نمی توان انواع در نظر گرفت و در واقع بیماری واریس بر اساس شدت و ضعف آن در 4 گروه درجه بندی می شود مثلاً واریس درجه ی اول رگ های ظریف و کوچک را در ناحیه ساق پا و گاهاً ران پا درگیر کرده و به صورت پراکنده در این نواحی دیده می شود هر چه شدت این بیماری و میزان درگیری آن بیشتر باشد واریس در درجه بالاتری قرار دارد.

دکتر ربانی در پاسخ به این سوال که آیا برای واریس درمان قطعی وجود دارد خاطر نشان كرد: در واقع واریس درمان واقعی نداشته و فقط می توان تا حدودی آن را مهار کرد برای درمان آن هم پزشکان معمولاً از روش های درمانی ساده شروع می کنند مثل استفاده از جوراب های واریس که از افزایش قطر رگ ها جلوگیری میکند و در مراحل بعدی به سراغ تزریق ، جراحی و لیزر درمانی می روند.

وی در ادامه افزود: این بیماری بیشتر در افراد چاق و افرادی که شغل های ایستاده داشته و همچنین زمینه ی ارثی دارند بیشتر دیده می شود بنابراین افزایش تحرک و ورزش کردن تا حد بسیاری و پیشگیری از واریس  موثر است البته باید به این نکته هم توجه کرد که ابتلا به این بیماری در خانم ها بیشتر از آقایان است./ع2

برچسب ها: واریس ، درمان ، بیماری ، رگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار