پایان هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال؛

روز خوب تهرانی ها تکمیل شد

هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال، اولین هفته ای بود که در آن هر سه تیم پایتخت در بازیهای خود پیروز شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بعد از برد دوم نفت سپاهان، تیم های مهرام و دانشگاه آزاد نیز با اختلاف بالا حریفان خود را شکست دادند و روز خوبی را برای بسکتبال تهران رقم زدند.

تیم بسکتبال مهرام که همچنان صمد نیکخواه بهرامی را به خاطر سفر به آمریکا در اختیار ندارد و بچیروویچ سرمربی این تیم نیز از تعطیلات سال نو میلادی بازنگشته، میزبان شهرداری گرگان بود.

مهرامی ها بعد از چند امتیاز ابتدایی گرگان، بازی را در دست گرفته و تا پایان نیز بدون دردسر چندانی از حریف پیش بودند. گرگان تا پایان نیمه اول برای کم نگه داشتن اختلاف تلاش زیادی کرد و این نیمه را با نتیجه 42 بر 36 واگذار کرد اما اختلاف بالای 31 بر 16 در ده دقیقه سوم، کار مهرام را تمام کرد و از ابتدای کوارتر پایانی نیز بازیکنان ذخیره این تیم وارد بازی شدند.حتی میلاد عزیزی بازیکن جوان این تیم برای اولین بار در لیگ فرصت بازی پیدا کرده و یک گل هم زد.

** تلفات مهرامی ها در نیمه دوم

بازیکنان شهرداری گرگان بازی فیزیکی ای را مقابل مهرام انجام داده و چند بازیکن جوان مهرام با مصدومیتهای کوچکی در جریان بازی مواجه شدند. در دقایق آخر نیمه اول که وحید حاجیان با مصدومیت از ناحیه لثه مواجه شد و در نیمه دوم دست محسن مرادخانی مشکل پیدا کرد، دندان امیر صدیقی شکست و سجاد مشایخی نیز برخوردهای خطرناکی با بازیکنان حریف داشت.

در هر حال مهرامی ها این دیدار را با نتیجه 98 بر 68 بردند. سجاد مشایخی بازیکن جوان مهرام با 15 امتیاز، چهار ریباند و چهار توپربایی ، مهدی کامرانی با 29 امتیاز و هومن رضایی با 15 امتیاز و 9 ریباند بهترین بازیکنان تیم بودند. مجتبی بنی عقیل هم با 17 امتیاز و پنج توپربایی بهترین بازیکن گرگان به شمار می رفت.

**آتشی: هدایت تیم بدون صمد سختتر بود

مهران آتشی مربی جوان مهرام که در غیاب بچیروویچ بار دیگر هدایت تیم را برای دو بازی در اختیار داشت می گوید: در ابتدای فصل که نقش سرمربی موقت را داشتم صمد هم در تیم حضور داشت اما بدون این بازیکن کمی کار برایم سختتر بود. اختلاف پیش آمده در بازی گرگان هم به این دلیل است که بازیکنان جوان مقابل تیمهای ضعیفتر انرژی بیشتری برای نشان دادن خودشان پیدا می کنند.

**کبیر: بازیکنان ما راحت دفاع را رها می کنند

اسدا.. کبیر سرمربی شهرداری گرگان نیز با تاکید بر هدف این تیم برای قرار گرفتن در رده هفتم و هشتم لیگ و رسیدن به پلی آف تاکید کرد: با این وضعیت تنها به کار بر روی دفاع تیمی نیاز داریم چون این دیدار هم به خوبی نشان داد که بازیکنان ما به راحتی دفاع را رها می کنند.

** قدم خوب پسر سرمربی دانشگاه آزاد

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که درلیگ امسال چندین بار با اختلاف بالایی از حریفان قدرتمند پیش افتاده و در نهایت بازی را واگذار کرد این بار به خوبی نتیجه بازی برابر قشم را حفظ کرده و برنده از زمین بیرون رفت.

در این دیدار برای اولین بار امیرحسین شاهین طبع پسر سرمربی دانشگاه آزاد نیز در ترکیب تیم اصلی بزرگسالان قرار گرفته و حتی در پایان بازی برای دقیقه ای فرصت حضور در زمین و اولین تجربه سوپرلیگی خود را پیدا کرد.

از طرفی بدشانسی های استقلال قشم در این فصل ادامه پیدا کرده و محمد سیستانی پیش ازاین دیدار با مصدومیت آشیل پا و محمد شهبازنژاد و خسرو اسماعیل پور نیز با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شدند که طبق گفته مسئولان تیم، شهباز پور این فصل از لیگ را با مصدومیت خود به طور کامل از دست داده و اسماعیل پور نیز به یک ماه استراحت نیاز دارد.

در هر حال قشمی ها کوارتر ابتدایی را به صورت پایاپای با حریف تهرانی طی کرده و 16-16 مساوی شدند در کوراتر دوم دانشگاه آزاد با هشت امتیاز اختلاف بازی را در دست گرفت که ظرف دو دقیقه قشمی ها به سرعت به این نتیجه نزدیک شدند اما در پایان نیمه تیم تهرانی 40 بر 33 برنده شد.

با سه خطایی شدن مهراد آتشی و عباس محبت در کنار خستگی سایر بازیکنان قشم، در نیمه دوم اختلاف دو تیم زیادتر شده و دیگر از اشتباهات بازیکنان دانشگاه آزاد نیز خبری نبود. تنها در یک صحنه محمد جمشیدی پس از تعویض به برخی از هم تیمی های خود از جمله حامد حسین زاده به خاطر پاس ندادن به وی به شدت معترض بود که البته شاهین طبع نیز این نکته را چند دقیقه بعد به حسین زاده یادآور شد.

در ابتدای کوارتر چهارم بازی اختلاف دو تیم به 20 امتیاز رسید و دفاع بد قشمی ها باعث شد که تلاشها برای کمتر شدن اختلاف دو تیم بی نتیجه باشد. شاهین طبع در دو دقیقه به پایان بازی برای اولین بار پسر خود را به زمین فرستاد که البته فرصتی برای گرفتن توپ به این بازیکن نرسید و در حالی که تمام نیمکت نشینان خواستار دادن توپ به هم تیمی جوان خود بودند، حامد حسین زاده آخرین توپ را حفظ کرده و پرتابی سه امتیازی را به گل تبدیل کرد. دانشگاه آزاد در نهایت این دیدار را با نتیجه 85 بر 65 برد.

**موسی امتیاز آورترین بازیکن میدان

موسی نبی پور بازیکن دانشگاه آزاد با 21 امتیاز بیشترین امتیاز را در این دیدار به دست آورد و حامد حسین زاده هم با 17 امتیاز و ده ریباند بازی خوبی انجام داد هر چند این بازیکن شش توپ از دست رفته نیز داشت. محمد جمشیدی در این بازی تنها 9 امتیاز به دست آورد و یک خطای فنی هم به یادگار از این بازی گرفت. جمشیدی که در حرکت اسلم دانک دقیقه آخر خود از سبد آویزان شده بود به خاطر حرکت نمایشی در زمان پیش بودن نتیجه از حریف این خطا را دریافت کرد.

**شاهین طبع: فقط آرامش خود را حفظ کردیم

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد تهران پس از پیروزی مقابل قشم بر بهتر شدن شرایط تیمش و حفظ اختلاف با حریف تاکید کرد و گفت: انقدر با اختلاف از حریفان پیش افتاده و در نهایت بازی را واگذار کردیم که بالاخره تصمیم جمعی تیم بر این شد که با حفظ آرامش در این دقایق بازی را واگذار نکنیم.

وی از بازی پسر خود تعریف کرد: امیرحسین می تواند در صورت تمرین کافی بازیکن خوبی باشد اما فعلا شاگردی تیم را کرده و انتظار پاس سایر بازیکنان را هم ندارد. وی سال قبل در تیم جوانان مهرام و لیست 18 بازیکن تیم ملی جوانان حضور داشت.

سرمربی دانشگاه آزاد در مورد مشکل محمد جمشیدی در این بازی توضیح داد: سعی ما بر این است که از جمشیدی یک بازیکن کارشناس پسند بسازیم. وی بازیکن بزرگی است که در این دیدار هم عملکرد خوبی در کارهای دفاعی داشت اما با توجه به مسمومیت چند روز قبلش، با کمی ضعف بدنی مواجه شده بود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار