امیر اسماعیلی عنوان کرد

تأکيد رهبري بر متحرک‌سازی سامانه S200

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اينکه سیستم پدافند هوایی برای اولین بار توسط "شهید ستاری" متحرک‌سازی شد، گفت: در دیداری که آبان ماه امسال با فرمانده معظم کل قوا داشتم، پنج بار نام این شهید بزرگوار آورده و از ما خواسته شد تا درمورد سامانه S200 نیز این متحرک‌سازی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتيپ "فرزاد اسماعیلی"  در مراسمی که به مناسب سالروز شهادت شهيد سر‌لشکر "منصور ستاری" برگزار شد با اشاره به شخصیت برجسته این شهید والامقام اظهار داشت: در مورد شهید ستاری صحبت‌های زیادی شده، اما فعالیت‌های این شهید به قدری زیاد است که نمی‌توان به همه آنها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در سال 64 سیستم پدافند هوایی برای اولین بار توسط شهید ستاری، متحرک‌سازی شد و امسال در دیداری که اینجانب در14 آبان با فرمانده معظم کل قوا داشتم، پنج بار نام این شهید بزرگوار آورده و از ما خواسته شد تا در مورد سامانه S200 نیز این متحرک‌سازی صورت گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء افزود: شهید ستاری پایه‌گذار دیده‌بانی کشور است که با استعداد 500 نفر در آن زمان شبکه دیده‌بانی را تشکیل داد که تا به امروز این توانایی و استعداد به 10 برابر رسیده است.

اسماعيلی ادامه داد: سر‌لشکر ستاری برای اولین بار از شبکه یک‌پارچه یاد کرده و فرماندهی و کنترل را به وجود آورد و وی پدر فرماندهی و کنترل در کشور است.

وی تصریح کرد: تأسیس دانشگاه هوایی شهید ستاری در آن زمان از کارهای بزرگ این شهید بزرگوار است؛ این دانشگاه به طوری بود که وقتی ایشان به دانشگاه تشریف می‌آوردند همه ما حس می‌کردیم پدر‌مان در دانشگاه حضور دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء یادآور شد: ارزشمند‌ترین چیزی که از این شهید به یادگار مانده، جرأت است که از همه خواسته تا به دنبال مشکلات رفته و آنها را رفع کنند و در برابر آنها باز‌ نایستند.

اسماعيلي در پایان خاطرنشان کرد: شهید ستاری تخصص پدافندی داشت اما متعلق به پدافند هوایی نبود، بلکه مانند همه شهیدان متعلق به کشور است.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار