شاید دیگر گودبرداری جان شهروندی را نگیرد

لایحه ایمنی تخریب و گودبرداری پس از چندین ساعت بحث در شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،امروز لایحه ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری ساختمان ها کل وقت شورای شهر را به خود اختصاص داد و سرانجام به تصویب اعضای شورای شهر رسید که در این لایحه وظایف صاحبکار،مهندسان،سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران به صورت شفاف و کامل مشخص شده است.
براساس این گزارش حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به لایحه اشاره شده اظهار داشت: کمیسیون مربوطه جلسات متعددی را برای تدوین این لایحه انجام داد که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم مشکلات گودبرداری را کاهش دهیم.
همچنین علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر خطاب به شکیب گفت: هفته گذشته قول داده بودید اصلاحاتی در این لایحه صورت بگیرد که امیدواریم این اصلاحات انجام شده باشد.
در ادامه جلسه چمران خطاب به اعضای شورای شهر گفت: وظایف همه دستگاه ها مشخص شده است که اگر هر دستگاهی به وظایف خود عمل کند شاهد گودبرداری غیر اصولی نخواهیم بود.
وی افزود: مهندسان ناظر باید در زمان گودبرداری حضور داشته باشند که اگر این افراد در محل وقوع گودبرداری حاضر نشوند مرتکب تخلف شده اند.
همچنین آباد عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: در این خصوص باید زمان گودبرداری ها اعلام شود چرا که در بعضی از مواقع شاهد هستیم مالکان زمان زیادی را برای گودبرداری اختصاص می دهند که این منجر به آزار و عدم آسایش شهروندان در آن منطقه می شود.
همچنین دبیر در ادامه بررسی این لایحه اظهار داشت: باید لایحه ای به تصویب برسد که قبل،بعد و در حین کار قابلیت اجرایی داشته باشد.
این گزارش حاکیست دانشجو سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه نباید بار مالی به شهروندان اضافه شود اظهار داشت: ما در بافت فرسوده سعی کردیم با کاهش هزینه ها مردم را به نوسازی این بافت ها تشویق کنیم و نباید به گونه ای عمل شود که هزینه های زیادی برای شهروندان و مالکان ساختمان ها به وجود بیاید.
گفتنی است: برای اطلاع از متن کامل این لایحه می توان به سایت شورای شهر تهران مراجعه کرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار