شنبه سرنوشت ساز برای جودو:

پرونده اتهام آرش میراسماعیلی روی میز کنفدراسیون آسیا!

با برگزاری جلسه ای در کویت، مسئولان کنفدراسیون آسیا، پرونده اتهام آرش میراسماعیلی را با توجه به دفاعیات ایران بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از آنکه آرش میراسماعیلی قهرمان سابق و نایب رئیس فدراسیون جودو از سوی مسئولان اتحادیه جودوی آسیا مورد اتهام قرار گرفت، طی چند روز گذشته مسئولان فدراسیون جودوی کشورمان دفاعیه هایی را در حمایت از میراسماعیلی به شورای آسیا ارسال کردند و قرار شد تا روز شنبه 16 بهمن ماه جلسه ای به میزبانی کویت و با حضور 14 نفر از اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا و نمایندگان ایران برگزار شود و در مورد این مسئله تصمیم گیری گردد.

براساس این گزارش، داستان اتهام آرش میراسماعیلی از این قرار است که در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان که آخرین مرحله از رقابتهای کسب سهمیه المپیک نیز بود مسئولان فدراسیون ازبکستان اعلام کردند که میراسماعیلی به جودوکار آنها پیشنهاد رشوه 10 هزار دلاری داده است تا بازی خود را مقابل حریف ایرانی اش واگذار کند تا ایران بتواند یک سهمیه دیگر نیز در المپیک 2012 لندن برای خود دست و پا کند. موضوع ادعای آنان تا جایی پیش رفت که اتحادیه جودوی آسیا، فدراسیون ایران را به صورت موقت تعلیق کرد.

موضوع تعلیق پس از رایزنی های محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون جودو با مسئولان فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا در ابوظبی به صورت موقت از بین رفت اما اتهام میراسماعیلی همچنان به قوت خود باقی است و هنوز تصمیم گیری نهایی درباره آن گرفته نشده است.

 به نظر می رسد روز شنبه برای فدراسیون جودوی ایران روز سرنوشت سازی باشد. محمد درخشان (رئیس سابق فدراسیون جودو) و رضا نصیرنژاد (رئیس پیشین کمیته بین الملل فدراسیون جودو) نمایندگان ایران هستند که در جلسه کنفدراسیون آسیا شرکت خواهند کرد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار