اصلاح آستیگماتیسم با لیزرهای فمتوسکند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت : امروزه با بهره مندی از لیزرهای فمتوسکند اصلاح آستیگماتیسم و بیماری قوز قرنیه درمان می شوند .

سید جواد هاشمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمانباشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امروزه با در دسترس قرار گرفتن سيستمهاي جديد ليزري مثل سيستم فمتوسكند ليزركه قادر است در مدت 200 تا 500 فمتوسكند، پالس ليزري را بر بافت اعمال كند گفت : جراحي هاي مختلف در قرنيه شامل پيوندهاي لايه اي قرنيه، تهيه فلپ در عمل جراحي ليزيك ، گذاشتن رينگ در ضخامت قرنيه در بيماري قوز قرنيه و اصلاح آستيگماتيسم بسيار تسهيل يافته و نتايج آنها قابل پيش بيني و دقيق شده است .

وي با اشاره به اينكه سيستم هاي جديد ليزري از عوارض اين اعمال نسبت به روشهاي قبلي كاسته است  يادآور شد : در جریان عمل جراحی لیزیک به کمک سیستم لیزری فمتوسکند، امروزه قادر به تهیۀ قلب قرنیه با اندازه های مختلف به ضخامت 90 تا 120 میکرون با دقت بسیار بالا بوده و در نتیجه بسیاری از عوارضی که در گذشته در عمل لیزیک در ارتباط با تهیه قلب قرنیه ایجاد می گردید بر طرف شده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران اظهار كرد: درحال حاضر با توجه به در دسترس بودن سیستمهای لیزری متفاوت، قادر به انتخاب بهتر بیماران در مورد روش جراحی مناسب در هر بیمار با توجه به نوع عیب انکساری اعم از نزدیک بینی، نزدیک بینی بالا، آستیگماتیسم و دور بینی بوده و نتایج اعمال جراحی دقیق تر و قابل پیش بینی گردیده است.

دكتر هاشميان در پایان با بيان اينكه از مشکلات روشهای جراحی جدید به کمک سیستم لیزری فمتوسکند، وابستگی تکنولوژیک و هزینۀ بالاي لوازم مصرفی است خاطرنشان كرد: در همين راستا انتخاب صحیح بیمار و تعیین ارجحیت این روش براساس مطالعات انجام شده در شرایط مختلف بسیار حائز اهمیت است ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار