سنندج/

استقبال جامعه هنری کشور از نخستین جشنواره سراسری شعر کردی آیات در سنندج

در حالی که شهر سنندج خود را برای میزبانی نخستین جشنواره سراسری شعر کردی آیات آماده می کند، خبرها از استقبال جامعه هنری کشور از این جشنواره حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور در چند سال اخیر اقدام به برگزاری جشنواره آیات قرآنی با محوریت شعر و ادب کُردی با عنوان « به ره و روناکی»(به سوی نور) نموده است در همین راستا نخستین جشنواره سراسری شعر کردی قرآنی آیات در استان کردستان برگزار می شود.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری شعر کردی آیات  در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران  سنندج شناسایی استعدادهای برتر و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی ادبا و شعرای آینی علاقه مند به شعر قرآنی و ادبیات کردی از جمله اهداف برگزار این جشنواره عنوان کرد.
وی در خصوص نحوه داوری در این جشنواره گفت: آثار در سه مقطع سنی 15 تا 20 سال، 20 تا 30 سال و 30 سال به بالا داوری می‌شود و هر شاعر می‌تواند سه اثر را به دبيرخانه جشنواره ارسال كند.
این جشنواره در دو سبک شعر نو و شعر کلاسیک کردی برگزار می شود، "انسان از منظر قرآن" موضوع بخش اصلی جشنواره بوده و قرآن کریم، بیداری اسلامی  موضوع بخش ویژه جشنواره است.
در اين جشنوارههمچنین از 7 نفر از فعالان و خادمان قرآنی استان كردستان تجليل به عمل خواهد آمد.
به گفته  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مراسم پایانی این جشنواره عظیم فرهنگی و ادبی هفتم بهمن ماه مصادف با آغازین روز هفته مبارک وحدت در شهر سنندج برگزار خواهد شد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.