ارومیه/

انسداد مرزی هنگ سلماس به صددرصد رسید

معاون عملیات مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: انسداد مرزی و امنیت در هنگ سلماس به صددرصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ابراهیم نجفی در نشست خبری ضمن تاکید بر امنیت مرزهای استان اظهار داشت: طی بازدیدی که به صورت هوایی از مرزهای استان انجام شد انسداد مرزی و امنیت در مرز مورد بررسی قرار گرفت که همه مرزهای آذربایجان‌غربی از میزان امنیت بالایی برخوردار هستند که در این میان مرز سلماس به امنیت صددرصد در انسداد دست یافته است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سرما و یخبندان افزود: اگر قاچاقچیان بخواهند از مرزها به صورت غیرمجاز عبور و مرور کنند و موفق به فرار از مرز شوند در این صورت گرفتار بلایای طبیعی از جمله برف، سرمازدگی، بهمن، طوفان و چاله‌های برف که در دورترین نقاط مرزی واقع شده می‌شوند.

معاون عملیات مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه در نوار مرزی استان، تاکید کرد: اجرای طرح منطقه ممنوعه مرزی در همه نوار مرزی آذربایجان‌غربی و حضور چشمگیر نیروهای مرزبانی در این مناطق موجب امنیت بیشتر در مرزها و افزایش انسداد مرزی و در نتیجه کاهش ترددهای غیرمجاز شده است.

نجفی بیان داشت: خودروهایی که از آن‌ها برای قاچاق در مرزها استفاده می‌شد در گذشته طی فروش در مزایده‌ها توسط همان قاچاقچیان خریداری شده و مورد استفاده قرار داده می‌شد، ولی طی اجرای طرح جدید مرزبانی استان این خودروها پس از توقیف به شرکت‌های ذوب آهن تحویل داده می‌شود تا به شمش آهن تبدیل و از چرخه قاچاق حذف شود.

وی با اشاره به مشکلات پاسداری از مرز در فصل سرما گفت: استفاده از تجهیزات الکترونیکی توسط مرزبانان از اقدامات جدید کنترل مرزهای استان است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.