رئيس دانشگاه شريف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تكرار‌كنندگان "انتخابات آزاد" در پي مخدوش نشان دادن انتخابات هستند

رئيس دانشگاه شريف با بيان اينكه اشخاصي که کليد واژه "انتخابات آزاد" را تكرار مي‌کنند اگر خود را علاقمند به کشورشان مي‌دانند حواسشان را بايد جمع کنند تا بازيچه دست دشمن نشوند، گفت: متاسفانه عده‌اي با نيت ناپاک و با کلمات به ظاهر حق مبني بر اينکه انتخابات آزاد نيست در واقع قصد دارند تا انتخابات را مخدوش کنند.

رضا روستاآزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره کليد واژه انتخابات آزاد که در خارج و داخل کشور تکرار مي‌شود، اظهار داشت: در نظام‌هاي دموکراتيک يک بحث بسيار واضح اين است که قطعاً يک اکثريت و اقليتي حضور دارند و آن اقليت نيز ممکن است جمعيت قابل توجهي باشند اما براساس نظام دموکراسي بايد به راي اکثريت تن دهند .

وي افزود: متاسفانه اخلاق بدي در همه جاي دنيا باب شده و  نمونه‌هاي آن را در عراق و مصر و ساير کشورها و قبلاً نيز در ايران ديديم که اقليتي که راي نمي‌آورند به دليل تعداد قابل توجه خود مي‌خواهند با شانتاژ و اعمال فشار و مخدوش دانستن انتخابات، کار خود را به پيش ببرند.

روستاآزاد تصريح کرد: در هر گوشه دنيا ممکن است که تخلفات ريز  و درشت در انتخابات اتفاق بيافتد اما معمولاً انتخابات آزاد و سالم به اين معنا نيست که نتيجه نهايي جابه جا شود و ممکن است نيم يا يک درصد آرا را بالا و پايين ببرد که اهميت خاصي ندارد.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف با اشاره به انتخابات مصر گفت: در مصر شاهد بوديم که در رفراندم قانون اساسي 65 درصد راي مثبت و 35 درصد راي منفي دادند که قاعدتاً اين اقليت بايد به راي اکثريت تن دهند تا کشور اداره شود اما آن 35 درصد که چيزي حدود 10 ميليون نفر را تشکيل مي‌دهند به کف خيابان‌ها آورده تا اعمال قدرت کنند.

وي افزود: در عراق هم همين قضيه است و در تظاهرات الانبار و بقيه شهرها نيز براي اين که بعثي‌ها را سر کار بياورند از همين اهرم آوردن اقليت به خيابان استفاده مي‌کنند تا براي نظام سياسي ايجاد مشکل کنند در حالي که اصول دموکراسي، اين نيست.

روستاآزاد اظهار داشت: با اين کار هرج و مرج صورت گرفته و به طور کلي کشور به هم مي‌ريزد و همين قضيه را در فتنه سال 88 در ايران نيز ديديم؛ متاسفانه عده‌اي با نيت ناپاک و با کلمات به ظاهر حق مبني بر اين که انتخابات آزاد نيست در واقع قصد دارند تا انتخابات را مخدوش کنند، لذا اين اخلاق بدي است و فضا را به هم مي‌زند.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف درباره عبرت‌هاي جريانات سال 88 براي انتخابات پيش روي رياست جمهوري گفت: پيام و عبرت فتنه 88 براي آن جمعيتي که اصيل و ميهن دوست هستند و ممکلت خود را دوست دارند اين است که از ابتداي انقلاب تا حالا 34 انتخابات داشتيم و همه آن ها آزاد بوده البته ممکن است برخي تخلفات کوچک هم صورت گرفته اما در مجموع انتخابات صحيح و آزاد بوده است.

وي افزود: به آن عده از افراد که کليد واژه انتخابات آزاد را تكرار مي‌کنند بايد اين پيام را داد که اگر کشورشان را دوست دارند بايد حواسشان جمع باشد تا بازيچه دست دشمن نشوند؛ در فتنه 88 خيلي‌ها به اين دام افتادند و خارجي‌ها و اجانب نيز پول خرج کرده و براي کشورمان ايجاد دردسر کردند.

روستاآزاد تصريح کرد: عبرت دوم براي اين افراد اين است که اگر بخواهند دوباره اين کارها را انجام دهند جز اين که به کشورشان لطمه زده و بهانه‌اي به دست دشمنان بدهند تا به کشور هجمه وارد کنند، چيزي عايد آن‌ها نخواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار