آمادگی تمامی دستگاهها برای ویژه برنامه های نوروز 92 / مردم تهران برای گذراندن اوقات فراغت در مضیقه هستند

تهران ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگر و گذراندن اوقات فراغت مردم دارد که متأسفانه به دلیل نبود مکانهای مناسب تفریحی در مضیقه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مرتضی تمدن استاندار تهران در نخستین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی 92 استان تهران که صبح امروز در محل استاندار تهران برگزار شد؛ گفت: این جلسه با دو هدف تشکیل شد در هدف نخست کلیات طرح ویژه برنامه های نوروز 92 تمامي دستگاهها برای استان تهران تصویب و جزئیات آن تا دو هفته آینده بررسی خواهد شد. 
وی افزود: براساس این مصوبه  بايد گروههای عملیاتی ویژه برای مسافران و گردشگران از 25 اسفند 91 در تمام مسیرهای منتها به تهران در ورودی شهرها استقرار یابند و خدمات رسانی لازم را انجام دهند. 
تمدن تصریح کرد: در مصوبه بعدی این جلسه باید تمام شهرهای اقماری و شهرستانهای استان تهران هرکدام یک ویژه برنامه نوروزی برای مسافران داشته باشند که این ویژه برنامه ها باید در مکانهایی همچون پارکهای ورودی شهرها اجرا شود. 
استاندار تهران بیان کرد: هماهنگی برای پیش فروش بلیط قطارها، اتوبوس ها و هواپیما انجام شده است. 
وی اظهار داشت: برنامه های ویژه نوروز 92 به جلسه آینده که در دو هفته دیگر موکول می شود و در آن برگزاری جشنواره و جشن های نوروزی و برپایی بازارچه ها و نمایشگاههای صنایع دستی پیش بینی شده است. 
تمدن ادامه داد: حجم ورودی مسافران استان تهران از 25 اسفند 90تا 14 فروردین 91، 19 میلیون و 900هزار نفر بوده که نشانگر ظرفیت بالای استان تهران برای عبور و حرکت مسافران و گردشگران به سمت نقاط مختلف کشور است. 
استاندار تهران تصریح کرد: این آمار نشان می دهد تهران می تواند قطب بزرگ گردشگری محسوب شود که باید متناسب با این ظرفیت برنامه ریزی کنیم. 
وی اظهار داشت: در معرفی جاذبه های گردشگری آن طور که باید خوب کار نشده و خوشبختانه میراث فرهنگی استان تهران در دوسال گذشته فعال و جدی برخورد کرده است. 
تمدن ادامه داد: در استان تهران 67 موزه و حدود 400 بنای تاریخی و 1500 منطقه تفریحی وجود دارد که مردم تنها 10 درصد آن را می شناسند. 
استاندار تهران گفت: در نشست امروز تصمیماتی گرفته شد كه بايد با تمام برنامه سازان در رسانه ملی و روزنامه ها و خبرگزاری ها گفتگو کرد تا نقشه راهی برای آثار و جاذبه های تاریخی و گردشگری تهران معرفی کنند. 
وی افزود: مردم استان تهران از نظر فضای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در مضیقه هستند و بخش خصوصی باید برای ایجاد مکانهای تفریحی فعال شود. 
تمدن اظهار داشت: با وجود آنکه بخش خصوصی برای راه اندازی مکانهای تفریحی استقبال کردند اما بعضی از دستگاههای مرتبط تنگنا ایجاد کردند. 
وی بیان کرد: برای ایجاد فضای نشاط و اوقات فراغت مناسب برای مردم باید از تنگ نظری ها عبور کرد و سرمایه گذار را نباید ترساند تا آنها با خیال راحت مکانهای تفریحی و شهربازی بسازند. 
در ادامه این مراسم دکتر محمد حسین فراهانی، رئیس میراث فرهنگی استان تهران درباره اقدامات انجام شده میراث فرهنگی استان تهران در هشت ماهه گذشته گزارشهایی ارائه و از برپایی بازارچه ها، فروشگاهها و نمایشگاههای صنایع دستی ویژه نوروز 92 در هتل ها، اماکن تاریخی و تفریحی خبر داد. 
ابراهیم محمدی مدیر کل راه آهن استان تهران در ادامه بیان کرد: طرح ویژه استقبال نوروز پایان هرسال جاری در ستاد مرکزی راه آهن آغاز و ویژه برنامه های مختلفی برای نوروز 92 در نظر گرفته است. 
وی افزود: در سال جدید استقبال نوروز را در ایستگاه راه آهن تهران داریم همچنین کلیپ های ویژه سفر در قطارها برای مسافران پخش خواهد شد. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار