استاندار خراسان رضوی از لزوم تدوین هر چه سریع‌تر سند توسعه صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین فروزان‌مهر  در نشستی با هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن و تجارت استان و روسای انجمن‌های تحت پوشش آن با اشاره به وجود معادن غنی و فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب صنعتی در خراسان رضوی، حضور نیروی توانمند انسانی را از دیگر ویژگی‌های ارزشمند استان دانست و تصریح کرد: با توجه به وضعیت منحصر به فرد موجود، باید گام‌ها در این حوزه سنجیده و در قالب راهبردهای صنعتی استان برداشته شود.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی هرچه بیشتر بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن استان، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند در جهت بهبود فضای کسب و کار و تسهیل روند تولید در استان، از همه منابع و امکانات استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی با بیان این که مدیریت استان نیز از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی خود در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری استفاده خواهد کرد، افزود: در صورت عدم امکان رفع برخی مشکلات در داخل استان، پیگیری موضوع و رفع موانع از طریق مرکز، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی با عنوان این که فعالیت در بخش صنعت و معدن استان باید به شکلی دنبال شود که انواع سرمایه‌گذاری در این حوزه افزود: در این راستا بايد  تولیدات دانش محور با توجه به مزایا و ارزش افزوده سرشار آن، در دستور کار قرار گیرد.

فروزان مهر با تاکید بر لزوم صدور دانش فنی، تصریح کرد: باید با تعریف فرآیندهای کارآمد میان ایده و تجاری‌سازی، در مسیر برقراری ارتباط پویا میان بخش صنعت و دانشگاه‌ها حرکت کنیم، همچنین در این راستا موسسات دانش بنیان نیز در قالب‌هایی جدید و متفاوت از گذشته، تحت حمایت مستقیم مدیریت استان قرار خواهند گرفت./ع

برچسب ها: تدوین ، سند ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.