حجت‌الاسلام اختري در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آمریکاي جنايتکار با ترفند دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي ميان مسلمانان وارد شده است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز آمریکای جنایتکار با ترفند جدیدی وارد کشورهای اسلامی شده و آن هم دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی میان مسلمانان است از این رو باید امت اسلامی، آگاه و بیدار باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با بزرگداشت سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و نیز شهادت امام حسن و امام رضا (علیهما السلام)، به بیان گوشه‌هایی از زندگی پیامبر اکرم (ص) و نهضت و خدمات ایشان به جامعه بشری پرداخت.

وی ادامه داد: برحسب روایات و آن‌چه از ائمه اطهار به ما رسیده است رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام را به عنوان بزرگترین مصیبت جامعه بشریت و اسلامی می‌دانیم.

اختری در ادامه افزود: با وفات و رحلت پیامبر بزرگ اسلام نبوت خاتمه و وحی نیز قطع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با اشاره به کلام امیرالمومنین (ع) که فرمودند "یکی از امان‌های خداوند از روی زمین برداشته شده است" تصریح کرد: خداوند پیامبر را امان امت قرار داده بود تا از عذاب و خشم خدای متعال در امان باشند.

اختری با بیان اینکه امام علی (ع) فرمودند که خداوند دو امان یعنی وجود مقدس پیامبر(ص) و دیگری استغفار را بر روی زمین قرار  داده است، گفت: امان اول  برداشته شد اما استغفار برای مسلمانان قرار داده شده است پس آن را غنیمت بشمارید لذا استغفار شما را از خشم خداوند نجات میدهد.

وی با استناد به کلام امیرالمؤمنین(ع) اظهارداشت: پیامبر(ص) همانند یک طبیب برای معالجه انسان و جامعه اسلامی گام برمی‌داشت و به دنبال شناسایی بیماری‌های جامعه بود تا به عنوان مرهم و آنها را شفا دهد و حکومتی پایه‌ریزی کرد که حقوق همه انسانها آن هم در وضع طبقاتی آن روز جامعه محترم شمرده شود.

وی با تاکید براینکه  پیامبر(ص) ارزش انسان‌ها را بر پایه تقوا معرفی کرد و فرمود که مرد و زن در جامعه اسلامی یکسانند، بیان کرد: از این رو تمدنی که حضرت محمد(ص) پایه‌گذاری کرد در میان جوامع آن روزگار خیلی زود بروز و ظهور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: امام خمینی(ره) از سلاله پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را که طی قرنها غبار بر روی آن نشسته بود و قدرتهای استکباری بر جهان اسلام مسلط شده بودند، احیا کرد و به مسلمانها هویت بخشید.

وی با اشاه به پیشرفت مکتب اسلام گفت: مسلمانان در همه جای جهان در حال رشد هستند و با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، راه انقلاب و امام همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است تا مجد و عظمت مسلمانان بار دیگر به جامعه اسلامی برگردد.

 وی افزود: امروز آمریکای جنایتکار با ترفند جدیدی وارد کشورهای اسلامی شده و آن هم دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی میان مسلمانان است از این رو باید امت اسلامی، آگاه و بیدار باشد.

حجت‌الاسلام اختری در ادامه با اشاره به موضوع حمایت از مردم بحرین گفت: باید توجه داشته باشیم مردم بحرین، برای حقوق خود قیام کرده‌اند اما برای آنکه اکثریت آنها شیعه هستند رسانه‌های عمومی دنیا حاضر نیستند جنایات علیه آنها را منعکس کنند و اخبار زندانی شدن هزاران زن، پرستار و دکتر را پوشش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری تصریح کرد: مردم بحرین حدود دو سال است با دست خالی حقوق شهروندی خود را مطالبه می‌کنند و حتی آزاد نیستند که درباره آینده جامعه خودشان رأی دهند.

وی به اقدامات حاکمان بحرین در شکنجه و کشتار مردم این کشور اشاره کرد و گفت: دنیا در برابر این ظلم ساکت است و حاضر نیست اشغال بحرین ازجانب دولت آل سعود را محکوم کند.

اختری همچنین با اشاره به جنایات ایادی استکبار در سوریه، عراق و پاکستان افزود: امریکا القاعده و طالبان را در آستین خود پروراند و بر این کشورها مسلط کرد.

 وی افزود: واقعاً شرم‌آور است که کسانی در میان ملت ایران زندگی کنند و در این نظام موقعیت پیدا کرده‌ باشند ولی امروز حاضر باشند بروند با دشمنان این ملت همکاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری در پایان خاطر نشان کرد: مردم ما باید آگاه باشند و با ایمان به پیامبر(ص) و مکتب اهل بیت (ع) و با پیروی از رهبری عزیز، به راه سعادت و پیشرفت خود ادامه دهند.

گفتنی است که پس از سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، بیانیه جمعیت دفاع از ملت بحرین به مناسبت بزرگداشت روز بحرین قرائت شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: اختری ، پیامبر ، رحلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار