بهای جان شما جز بهشت نیست، به کمتر از آن نفروشید

فرا رسیدن ربیع الاول در نزد شیعه یکی از اعیاد است چرا که اعتقاد است که بعد از 2 ماه مصیبت خاندان پیامبر (ص) و تزکیه جان با اشک دیدگان حال به خود رسیده ایم و نوبت به صاحب زمان(عج) و بانوی دو عالم است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جمعی از اهالی تهرانپارس بر این باورند که ماه ربیع الاول از برترین ماه هاست چنان چه پیامبر اکرم (ص) فرموده هر کس این ماه را به من مژده دهد من بهشت را به او مژده می دهم.
مدنی یکی از اهالی شرق تهران افزود: از شب اول ربیع الاول ما لباس های مشکی خود را از تن در می آوریم و به هم تبریک می گوییم و قبل از اذان صبح به درب مساجد می‌رویم و با کوبیدن درب فرا رسیدن این ماه مبارک را به فاطمه (س )مادر سالار شهیدان تبریک می‌گوییم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اهالی هم همچون ماه رمضان مساجد را جارو می کنند و با گلاب می شویند و با شکلات و شیرینی میوه صبح روز اول ربیع الاول به مساجد می‌روند و سرود می‌خوانند و شمع  نذر می‌ کنند و به بانوی دو عالم مژده می‌دهند و مژدگانی می‌گیرند و بعد از برپایی نماز صبح، روانه کار و تلاش روزانه می شوند و مبنای درستی را بر عملکرد خود تا سال دیگر درپيش مي گيرند.
 آن لحظه ای که تو فرصتی برای تفکر و پیدا کردن حضرت و روبه رو شدن با خود دارای لحظه های قدر توست.
آن روزی که تو در آن گناهی ضد ارزش انجام ندهی عید توست، عید بازگشت به خویش خویشتن است، خود واقعی و برای تزکیه و پالایش تمام لحظه های رمضان، محرم و ربیع الاول و.. هم کم است بهای جان شما جز بهشت نیست، پس به کمتر از آن نفروشید!!
برچسب ها: بهشت ، ربیع ، اعیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار