اصفهان/

50 درصد بودجه شهرداری صرف امور عمرانی شده است

شهردار اردستان با بیان اینکه بودجه شهرداری اردستان 12 میلیارد تومان در سال جاری بوده، گفت: 40 درصد این بودجه را حقوق و 50 درصد این بودجه صرف امور عمرانی شده است.

به گزارش  گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احمدعلی بخشایش شب گذشته در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران ضمن معرفی اجمالی از شهرستان اردستان اظهار کرد: شهرستان اردستان یک هزار و 200 هکتار مساحت و طبق آخرین سرشماری سال گذشته جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر دارد.

این مسئول با بیان اینکه درجه شهرداری اردستان درجه شش است، افزود: این شهرستان 12 محله و پنج شهرک جدیدالاحداث که پس از انقلاب تاسیس شده، دارد.

شهردار اردستان تصریح کرد: شهرستان اردستان از نظر موقعیت جغرافیایی شمال شرق اصفهان و در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور و نقش بسیار حساسی به واسطه قرار گرفتن هفت کیلومتر از ضلع شرقی مسیر ترانزیت دارد.

وی با تاکید به اینکه هنوز از قابلیت‌های این شهرستان به خوبی استفاده نشده، به چند آثار تاریخی مهم این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسجد جامع اردستان دومین مسجد جامع دو طبقه و چهار ایوانه کشور، قنات دوطبقه مون به طول دو کیلومتر و قدمت هزار ساله و بی نظیر در جهان، قنات معروف ارونه از یادگاری‌های تقسیم آب شیخ بهایی از جمله مهم‌ترین این آثار است.

بخشایش افزود: در این شهرستان نزدیک به 4 هزار آثار تاریخی ثبت شده که قنات دو طبقه و نیز مسجد جامعه آن به ثبت ملی و جهانی رسیده است.

* رشد 40 درصدی بودجه شهرداری در دو سال اخیر

وی در بخشی از صحبت‌های با توجه به اینکه در آستانه بازنشستگی قرار گرفته و تا یک ماه دیگر فقط در سمت شهردار اردستان فعالیت می‌کند، به اقدامات این شهرداری از ابتدای سال 85 تا کنون پرداخت و عنوان کرد: در سال 85 بودجه شهرداری اردستان بالغ بر 850 میلیون تومان بود و این رقم هر ساله بین 30 تا 100 در صد افزایش و استحصال پیدا کرد.

شهردار اردستان با تاکید به اینکه در دو سال اخیر رشد بسیار خوبی در بودجه شهرداری رخ داد، تصریح کرد: بودجه این دو سال اخیر رشدی معادل 40 درصدی داشته و این در حالی است که این رقم بودجه در برآرود سال جاری به یک میلیارد و 850 میلیون تومان رسیده است.

* 50 درصد بودجه شهرداری اردستان صرف امور عمرانی شده است

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 2 میلیارد تومان استحصال بودجه داشته‌ایم، ادامه داد: بیشترین درآمد شهرداری اردستان از عوارض محلی، فروش تملک و دارایی و کمک‌های دولت بوده است.

بخشایش با بیان اینکه بودجه کلی شهرداری اردستان 12 میلیارد تومان است، اضافه کرد: 40 درصد این بودجه را حقوق و 50 درصد این بودجه صرف امور عمرانی شده است.

این مسئول بیان داشت: از زمان تصدی شهردار و انتخاب اینجانب به عنوان شهردار این شهر به اتفاق شورای شهر سه نگرش، حفظ پروژه‌های شهرداران قبلی، تکمیل و بازسازی پروژه‌های نیمه تمام دوره‌های قبلی و ایجاد پروژه‌های جدید را مد نظر قرار دادیم.

شهردار اردستان یادآور شد: احداث خیابان حکیم الملک، گلزار شهدای راهمیان، تکمیل جایگاه سوخت CNG از پروژه‌های نیمه تمام دوره‌های قبلی بوده که تکمیل شده است.

وی گفت: احداث زمین ورزشی روباز در محلات قدیمی کبودان، راهمیان، بازار و محال اردستان از جمله ابتکارات دولت دهم در سراسر کشور و جزء مصوبات اول و دوم شورای شهر بود که احداث شد.

* درصدد گرفتن مجوز معاینه فنی خودروی سنگین در شهرستان اردستان هستیم

بخشایش به احداث مرکز معاینه فنی خودرو از چهار سال گذشته اشاره کرد و متذکر شد: مرکز معاینه فنی خودرو در این شهرستان فعال و درآمدی خوبی دارد، چنان که درصد هستیم که مجوز مرکز معاینه فنی خودروی سنگین را بگیریم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: تخمین زده می‌شود با توجه به اینکه روزانه 12 هزار خودروی سبک و سنگین از این راه ترانزیت عبور می‌کند، با ایجاد معاینه فنی خودروی سنگین روزانه دو میلیون تومان کسب درآمد شود./ج1

برچسب ها: اصفهان ، شهردار ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.