بجنورد/

مردم فرهیخته خراسان شمالی میزبان کاروان "کتابخانه صبا"

فرماندار شهرستان بجنورد گفت:با حمایت سازمان ها و ادرات استان کاروان اهدای کتاب " کتابخانه صبا"میهمان مردم فرهیخته خراسان شمالی می شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، سید محمد پاکمهر فرماندار شهرستان بجنورد با اشاره به حرکت کاروان اهدای کتاب " کتابخانه صبا"به عنوان یک جریان موثر فرهنگی در کشور گفت:کاروان اهدای کتاب و ایجاد کتابخانه با محوریت روستاهای مرزی ، یک حرکت با برنامه عمیق فرهنگی و با هدف بهره مندی مناطق کم برخوردار از منابع مطالعاتی است که می تواند تهدید های این مناطق را به فرصت ها تبدیل کند.

پاکمهر با تاکید بر مدیریت و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در برگزاری هر چه باشکوه تر این طرح ملی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی با 300 کیلومتر مرز مشترک و با توجه به شرایط موجود این مناطق ،نیازمند این چنین برنامه های فرهنگی است تا بتواند تهدید ها را به فرصت ها تبدیل کند.

وی در ادامه افزود: حضور حداکثری مردم فرهیخته استان در این حضور ملی،نشان از علاقمندی اقشار مختلف به مقوله کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

علی رحیمی مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی ،کاروان اهدای کتاب به کتابخانه صبا در مناطق محروم و مرزی را طرح ملی عنوان کرد و خاطر نشان کرد:اجرای این طرح ملی بدون حمایت سایر دستگاه ها در استان امکان پذیر نخواهد بود.

رحیمی به حضور پر شور مردم استان در دیدار مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:مردم خراسان شمالی حضور پر شور خود را در صحنه های مختلف به نمایش گذاشته اند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی در سفر به خراسان شمالی ،با همت مردم كتابخوان و فرهيخته استان،شاهد ایجاد كتابخانه اي مناسب و در شان ساكنين عزيز در روستاهای رباط،گیفان علیا و داشلی قلعه خواهيم بود .

لازم به ذکر است پخش زنده برنامه کاروان اهدای کتاب" کتابخانه صبا"از برنامه صبح بخیر ایران در روزهای 27 و 28 دی ماه،بترتیب در شهرستان های بجنورد و شیروان خواهد بود و زمان برنامه های افتتاحیه کتابخانه های روستایی نیز بمراتب اعلام خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.